حسن رنگرز نایب رئیس فدراسیون کشتی که هم اکنون در کنار ملی پوشان کشورمان در حاشیه رقابتهای قهرمانی آسیا حضور دارد، گفت: قوانین سختگیرانه جدید، کار فرنگی کاران ما را بسیار دشوار کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون کشتی، حسن رنگرز با بیان این مطلب افزود: آنچه که در روز رقابتهای کشتی فرنگی قهرمانی آسیا مشهود بود، قوانین سختگیرانه فدراسیون جهانی مبنی بر اجرای فن در تایم یک و دقیقه سی ثانیه کار فرنگی کاران ما را دشوار کرده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در کنار این مسئله داوران برای هل دادن نیز امتیازی در نظر نمی‌گیرند و این مسئله باعث شده که وقتی فرنگی کاران ما برای اجرای فن در زمان قانونی مسابقه اقدام می‌کنند، غافلگیر می‌شوند.

دارنده مدال‌های طلا و برنز کشتی فرنگی جهان با اشاره به اینکه خطر حذف کشتی از المپیک 2020 باعث شده قضاوت داوران بسیار سختگیرانه شود، تاکید بر اجرای فنون بوده و هل دادن نیز امتیازی ندارد، اظهار داشت: این مسئله کار فرنگی کاران ما را به شدت سخت کرده و باید با توجه به احتمال تغییر قوانین با شتاب بیشتری به این سمت در 28 اردیبهشت ماه در مسکو، تدبیری بیاندیشیم.

وی خاطرنشان کرد: کشتی با روند فعلی به سمتی پیش می رود که فرنگی کاران باید در سرپا فن را اجرا کنند، کار در خاک محدود شده و ما باید تمرینات خود را به این سمت پیش ببریم.

رنگرز در پایان گفت: در روز نخست رقابتهای قهرمانی آسیا در هند صاحب دو مدال نقره شدیم، باباجان‌زاده نیز اسیر ناداوری شد و امیدوارم امروز در روز دوم این پیکارها مدال‌های خوشرنگ‌تری کسب کنیم.