اراک - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان مركزی و امام جمعه اراك ضمن محكوم كردن انفجارهای بوستون و تگزاس آمریكا، گفت: عملیات تروریستی، كشتار انسان ها و انفجار در هر نقطه ای از دنیا محكوم است.

به گزارش خبرنگار مهر،  آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نمازجمعه در مصلای اراک افزود: ما انفجار و کشتن آدم های بی گناه را در همه جای دنیا از جمله آمریکا، سوریه، عراق، پاکستان و افغانستان محکوم می کنیم چراکه این عمل غیرانسانی بر خلاف دستورات دین مبین اسلام است.

وی با تاکید بر اینکه باید دولتمردان كاخ سفید جنایت های ضد انسانی در نقاط مختلف دنیا به خصوص سوریه و عراق را محكوم كنند تصریح کرد: کشتن زنان، اطفال، پیرمردها و انسانهای بیگناه فقط در آمریکا نباید اشکال داشته باشد بلکه این موضوع در عراق، سوریه، افغانستان و پاکستان هم مورد پذیرش نیست.

آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنان خود به توان دفاعی و رزمی ارتش جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: ارتش جمهوری اسلامی و نیروهای مسلح كشور برای پاسخ به هرگونه تهدید دشمن در اوج آمادگی، توان دفاعی بالا و اقتدار كامل است.

امام جمعه اراک با بیان اینکه امروز تنها ارتش مکتبی که در دنیا وجود دارد نیروهای مسلح نظام جمهوری اسلامی ایران هستند خاطرنشان کرد:  ارتش جمهوری اسلامی در دفاع از مرزهای آبی، هوایی و دریایی و كیان اسلامی و با توكل بر خدا، اطاعت پذیری از رهبرمعظم انقلاب اسلامی، پشتیبانی مردم و تلاش علمی نیروهای جوان ارتشی از تجهیزات و ابزارهای نظامی روز دنیا برخوردار است.

وی در ادامه با اشاره به سالروز تاسیس انقلاب فرهنگی به فرمان امام راحل (ره) افزود: این ستاد باید برای تدوین راهكارهای مناسب و اجرایی در حوزه فرهنگی گام بردارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه كرد: فقر فرهنگی، فقر اقتصادی را بدنبال دارد كه برای جلوگیری از این معضل مسوولیت ارگان های فرهنگی جامعه بسیار سنگین است.

گفتنی است قدردانی از  از تلاش های مردم نیكوكار و نوع دوست كشور و استان های مختلف در زمینه كمك به زلزله زدگان بوشهر،  سالروز بزرگداشت شیخ بهایی، وفات ام البنین (س) و شكست حمله نظامی آمریكا در صحرای طبس از دیگر محورهای خطبه های نماز جمعه بود.