کرج – خبرگزاری مهر: ماراتن ثبت نام برای ورود به صحنه خدمتگزاری در شورای شهر کرج در حالی صورت گرفت که تا پنجمین روز ثبت نام داوطلبان، چهره ها و افراد شاخصی که احتمال حضور آنها در این رقابت گمان می رفت، وارد گود نشده و اقدامی به ثبت نام نکردند.

 به گزارش خبرنگار مهر، 24 خردادماه امسال کرج هم پای دیگر شهرستان های کشور صحنه حضور حماسی مردم پای صندوق های رای خواهد بود، صندوق های رایی که بهانه می شوند برای به تصویر کشیدن عزت، عظمت، همراهی و همدلی مردم با مسئولان نظام.

تصویری که بی شک معادلات بسیاری از بدخواهان و دشمنان را برهم زده و امیدهای واهی آنها را به تلی از ناامیدی و یاس تبدیل می کند.

همزمانی دو انتخابات پیش رو بر میزان حضور گرم مردم برای مشارکت در امور کشور خود می افزاید مشارکتی که به واسطه آن دو انتخاب مهم و تاثیرگذار در آینده کشور رقم می خورد.

انتخابات ریاست جمهوری، خط مشی و چشم انداز چهارساله امور جاری کشور را در بر خواهد داشت که بی شک انتخابی صحیح و با میزان معیارهای اسلامی و انقلابی تحقق حماسه سیاسی واقتصادی در کشور را تضمین می کند.

به واسطه انتخابات شورای شهرو روستا پائین ترین اقشار جامعه در اداره شهر خود دخیل می شوند و با انتخاب آگاهانه  و هوشیارانه خود اداره شهر خود را به افرادی مدیر، مدبر و کارامد می سپارند تا این انتخاب نوید بخش رشد و توسعه همه جانبه شهرشان باشد و این توسعه همان حماسه اقتصادی خواهد بود که محقق می شود.

با آغاز زمان ثبت نام کاندیداهای شورای شهرو روستا، ماراتن برای اعلام حضور در این عرصه رقابتی وآمادگی خدمتگزاری در شوراها در شهرستان کرج آغاز شده و هر روز که می گذرد بر میزان استقبال افزوده می شود.

شهرستان کرج حال و هوایی انتخاباتی به خود گرفته و هر چند هنوز زمان قانونی برای تبلیغات کاندیداها آغاز نشده اما سخنرانی ها و پیامک های ارسالی از جانب برخی کاندیداها تنور انتخاباتی در این شهر را گرم کرده تبلیغات زودهنگامی که بعضا با بر خورد ستاد انتخابات شهرستان مواجه شده اند.

تخلفات گسترده ای نداشتیم با چند مورد تبلیغات زودهنگام برخورد شده است

رئیس ستاد انتخابات شهرستان کرج در این خصوص در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ستاد انتخابات شهرستان کرج برخوردی قاطع و سخت گیرانه با متخلفان در عرصه انتخاباتی خواهد داشت.

شکرالله افتخاری افزود: کاندیداها باید در چارچوب قانون عمل کرده و از تبلیغات پیش از زمان مقرر خودداری کنند.

وی تصریح کرد: تخلفات گسترده ای در شهرستان تا کنون گزارش نشده اما چند مورد تبلیغات زودتر از موعد توسط برخی کاندیداها چه در حوزه انتخابات ریاست جمهوری چه شوراها در کرج صورت گرفت که با آنها برخورد شد.

افتخاری گفت: چند مورد از تخلفات با تذکر رفع شد اما در دو سه مورد امحا نیز صورت گرفت و بنرهای تبلیغات جمع آوری شد.

وی تاکید کرد: عملکرد کاندیداها با دقت رصد شده و تخلفات کاندیداها در تائید صلاحیت آنها تاثیر خواهد داشت.

ثبت نام 473 نفر درشهرستان کرج تا پایان چهارمین روز

تا پایان چهارمین روز ثبت نام کاندیداهای انتخاباتی شورای شهر و روستا در شهر کرج 207 نفر، در محمدشهر 32 نفر، در کمالشهر 29 نفر، در ماهدشت 21 نفر و در مشکین دشت 16 نفر ثبت نام خود را قطعی کرده اند.

در شهر گرمدره 36 نفر و در آسارا دو نفر ثبت نام قطعی کرده اند.

همچنین در بخش مرکزی کرج 34 نفر و در بخش آسارا 96 نفر، داوطلب حضور در شورای شهر و روستا شده اند.

چهره های شاخص هنوز وارد گود رقابتی نشده اند

با آنکه پنج روز از زمان ثبت نام کاندیداها می گذرد اما تاکنون هیچ یک از افراد و چهره های شاخصی که احتمال حضور آنها در عرصه انتخابات شورای شهر و روستای شهرستان کرج می رود هنوز وارد گود رقابتی نشده اند.

شمارش معکوس برای اعلام نظر هیئت نظارت

با نزدیک شدن به روزهای پایانی ثبت نام شمارش معکوس برای اعلام نظر هیئت نظارت که متشکل از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است، آغاز می شود و داوطلبان در انتظار خروج از فیلترهای قانونی خواهند بود.

بی شک عده ای از این فیلتر عبور کرده و توان و انرژی خود را صرف برنامه ریزی برای آغاز تبلیغات خود کرده و برخی دیگر از میدان رقابت باز خواهند ماند.

شهرهای مختلف استان البرز نیازمند شوراهایی قدرتمند و متخصص

استان نوپای البرز برای طی مسیر رشد و تعالی و نزدیک شدن به شاخصه ها و معیارهای مطلوب تعریف شده در چشم انداز آن نیازمند ورود افراد متخصص، مدیر، کارآمد و مردمی در شورای شهرهای مختلف خود است.

شورایی که به واقع شورای شهر بوده و وابستگی و تعلق خاطر خود را تنها معطوف مردم بداند و بس و دغدغه هایش تنها دغدغه های شهر و مردم باشد.
استان البرز سرشار از ظرفیت ها و پتانسیل های بالقوه است که احیای تنها درصدی از آن با کمک مدیریت صحیح و کارآمد می تواند بسیاری از مشکلات و معضلات شهرهایش را در کوتاهترین زمان مرتفع کند.
..........................
گزارش از لیلا جعفری