یک مقام اقتصادی در قبرس با انتقاد شدید از شرایط سختگیرانه ای که کمک دهندگان مالی به کشورش تحمیل کرده اند ،آنها را قدرتهای اشغالگری ارزیابی کرد که گویی با بمب اتم به کبوتران شلیک می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه سوئیسی "تاگس انسایگر"، در مطلبی نوشت شروط اتحادیه اروپا برای پرداخت کمکهای مالی به قبرس انتقادات سختی را در این کشور علیه آلمان و تروئیکای اروپایی کمک کننده به این کشور به راه انداخته است:  "کریستوس پاتسالیدس"،  (Christos Patsalides معاون وزارت اقتصاد قبرس، پول دهندگان بین المللی را به عنوان قدرتهای اشغالگر توصیف کرده که به مسئله حقوق بشر توجهی ندارند.

وی بخصوص انتقاد سختی را به دولت آلمان و صندوق بین المللی پول وارد کرده و آنها را مسئول بارهای سنگین و غیر معقول مالی دانست که بر دوشهای کشور قبرس سنگینی می کند.

وی همچنین خاطر نشان کرد که آنها(آلمان ،صندوق بین المللی پول،کمک دهندگان مالی به قبرس) با بمب اتمی به کبوترها شلیک می کنند.

این مقام قبرس که در مذاکرات نجات کشورش با صندوق بین المللی پول و اتحادیه اروپا شرکت کرده بود ، کشور خود را بخشی از یک تحقیق حقوقی می داند که شکست اقتصادی کشورهای کوچک اروپایی در منطقه یورو را مد نظر قرار داده است.

قبرس در برابر کمک های مالی اتحادیه اروپا باید سیاستهای ریاضتی بسیار سختگیرانه‎ای را دنبال کند.

پاتسالیدس، شرکای خود در مذاکرات نجات قبرس با اتحادیه اروپا را تکنوکرات بی رحم ارزیابی کرده و این انتقاد را وارد کرد که آنها یک سیستم اقتصادی را که شکل گرفته بود نابود کردند.

وی همچنین با اعتراف به اینکه بله ما هم خطاهایی داشته ایم در عین حال تصریح کرد که اما اندازه مجازاتی که برای ما در نظر گرفته شده بسیار بزرگتر از جرم ما است.