وزیر امور خارجه انگلیس به گروههای برهم زننده امنیت و ثبات در سوریه وعده داد اتحادیه اروپا طی هفته های آتی کاهش تحریم ارسال سلاح به سوریه با هدف رساندن آن به گروههای مسلح را بررسی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الیوم السابع، ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس امروز اظهار داشت: اتحادیه اروپا طی هفته های آتی موضوع کاهش تحریم ارسال سلاح به سوریه را که مانعی در برابر رساندن آن به گروههای مخالف است، بررسی خواهد کرد.

وی در جمع خبرنگاران در جریان کنفراس ضد سوری موسوم به "دوستان سوریه" که در استانبول برگزار شد، گفت که این بررسی باید طی شش هفته آتی انجام شود.

وی با بیان این مطلب، مدعی شد: ما و فرانسه گفته ایم برای لغو ممنوعیت ارسال سلاح به مخالفان سوری دلایل محکمی وجود دارد.

هیگ همچنین ادعا کرد مخالفان سوری در جریان این نشست تعهد خود را برای دستیابی به یک راهکار دموکراتیک در سوریه و محکوم کردن افراط گرایی آشکارا نشان داده اند.

خاطر نشان می شود غربی ها در حالی مدعی مبارزه با تروریسم در آفریقا هستند و به این بهانه به برخی کشورها از جمله مالی لشگرکشی کرده اند که در سوریه از گروههای برهم زننده امنیت و ثبات از جمله جبهه النصره وابسته به القاعده به صراحت حمایت می کنند تا دروغ بودن ادعای آنها بیش از پیش برای افکارعمومی اثبات شود.