کارشناس میراث فرهنگی گفت: اکنون در کتابهای درسی دانش آموزان به تنها چیزی که توجه نمی شود میراث فرهنگی و حفاظت از آن است با این حال سازمان میراث فرهنگی هیچ وقت به این موضوع اعتراضی نکرده است.

سعید فلاح فر به خبرنگار مهر گفت: کودکان باید از همان دوران ابتدایی که در مدارس آموزش می بینند با میراث فرهنگی کشور و حفاظت از آن آشنا شوند اما اکنون مشاهده می کنیم که هر از چند وقتی مطالب تاریخی کتابها نه تنها حذف می شود بلکه هیچ نشانی از آشنایی آنها با میراث فرهنگی نیز وجود ندارد. کسی نمی پرسد چرا کتابهای درستی از هویت فرهنگی تاریخی خالی می شود.

وی ادامه داد: نباید به میراث فرهنگی تنها به چشم مکان درآمدزا و یا جاذبه ای برای جذب گردشگر نگاه کرد بلکه شناخت از میراث فرهنگی یک کشور به افراد آن جامعه احساس امنیت خاطر می دهد.

وی با بیان اینکه هر سال با شوق فراوان خبر می دهیم که از موزه های کشور میلیون ها نفر بازدید کرده اند گفت: باید بپرسیم آیا برای تمام آن افراد برنامه داشته ایم و توانسته ایم که آنها را با فرهنگشان و هدف از موجودیت آن میراث تاریخی آشنا کنیم یا نه. چون اگر افراد از هویت خود مطلع باشند بیشتر برای حفاظت از آن تلاش می کنند.

این  پیشکسوت حوزه مرمت بیان کرد: تنها در صورتی که میراث فرهنگی حاوی پیام فرهنگی باشد، توریست جذب می شود بنابرین باید بتوانیم میراث فرهنگی ایران را درست معرفی کنیم.