چهارمین کاروان صبا که روز شنبه 31 فروردین حرکت خود را از شهر رشت آغاز کرد،‌ در این دوره حرکت خود 2 کتابخانه روستایی از روستاهای زلزله‌زده کشور را تجهیز و افتتاح خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، چهارمین کاروان صبا،‌ دو روز پیش حرکت خود را از شهر رشت آغاز کرد. این کاروان که به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با مشارکت برنامه صبح به خیر ایران صدا و سیما شکل گرفته است، با حرکت از شهرهای مختلف کشور، از مردم کتاب‌های اهدایی دریافت کرده و با آن‌ها کتابخانه‌های روستاهای محروم را در کشور ساخته یا تجهیز می‌کنند.

این کاروان در شهر رشت 2 هزار و 500 کتاب از کمک‌های مردمی جمع‌آوری کرده و امروز دوشنبه دوم اردیبهشت به آستارا خواهد رسید. به این ترتیب بعد از شهر آستارا، این کاروان فردا سه‌شنبه سوم اردیبهشت در شهر اردبیل و روز پنجم اردیبهشت هم در شهر تبریز خواهد بود.

با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده کاروان صبا روز هفتم اردیبهشت در روستای صومعه‌دل از توابع شهرستان زلزله‌زده ورزقان و روز نهم اردیبهشت هم در روستای جان‌قور از توابع شهرستان زلزله‌زده هریس خواهد بود. کاروان صبا در 2 روستای نامبرده دو کتابخانه روستایی را افتتاح خواهد کرد.

طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، میزان کتاب‌هایی که در شهرهای اردبیل و تبریز جمع‌آوری خواهد شد، از شهر رشت بیشتر خواهد بود؛ چون زمان تبلیغات برای حضور کاروان صبا در شهر رشت بیشتر از یک روز نبوده است، اما تبلیغات لازم برای حضور این کاروان در دو شهر نامبرده از چند روز پیش از رسیدن کاروان به آنها آغاز شده است.