رييس سازمان بسيج مستضعفين گفت: مقررات و قوانين ضد توليد را بايد شكست و در مقابل آنها ايستاد و همچنين خودمان هم بروكراسي اضافي ايجاد نكنيم چراكه هنر بسيج، برقراري انضباط اقتصادي با غلبه بر بروكراسي مي باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رييس سازمان بسيج مستضعفين در هم انديشي راهكارهاي بسيج سازندگي براي حماسه اقتصادي كه با حضور مسئولين بسيج سازندگي سراسر كشور در سالن رضويه بسیج برگزار شد گفت: درستكاري، صحت عمل و پاكي در انجام فعاليت اقتصادي بسيار مهم بوده که بایستی همواره با نظارت و تذكر دائمي همراه باشد.

سردار نقدي با بيان اينكه از منظر مقام معظم ولايت، يكي از دلايل وجود مشكلات اقتصادي در كشور، مفاسد اقتصادي است، اظهار داشت: انجام عادلانه كارها و در نظر داشتن مزيت ها و توانمندي هاي افراد یا همان شایسته سالاری به جاي رابطه مداری سبب عنايت خداوند و بركت در کارها مي شود.
 
وی خلوص در نيت ها را براي حماسه سازي، طبق فرمان ولايت مهم برشمرده و تاكيد كرد: خداوند متعال وعده داده است كه اگر براي رضاي او جهاد شود، راهكارها را نمایان ساخته و راه هاي جديد و گشایش در امور حاصل خواهد شد.
 
وي به فراگير شدن گفتمان اقتصاد مقاومتي در كشور با فعاليت های ترويجي بسيج اشاره نموده و افزود: لازم است كارهايي انجام شود كه قابليت فراگيري داشته باشد نه اينكه فانتزي بوده و فقط براي ارائه گزارش باشد.
 
هنر بسیج، برقراری انضباط اقتصادي با غلبه بر بروكراسي است
 
رييس سازمان بسيج مستضعفين با تاكيد بر بكارگيري تجارب بدست آمده و استفاده حداكثري از ظرفيت هاي موجود در سراسر كشورخاطرنشان كرد:  بايد بروكراسي را مغلوب كرد تا كارها در زمان مناسب بصورت سالم و درست پيش رود نه اينكه هرج و مرج شود.
 
وی تامين نيازها را در دفاع مقدس با كمترين بروكراسي يادآور شده و ادامه داد: مقررات و قوانين ضد توليد را بايد شكست و در مقابل آنها ايستاد و همچنين خودمان هم بروكراسي اضافي ايجاد نكنيم چراكه هنر بسیج، برقراری انضباط اقتصادي با غلبه بر بروكراسي مي باشد.
 
وي فوايد فردي، اقتصادي و اجتماعي ايجاد اشتغال را برشمرده و تصريح كرد: ايجاد زنجيره خريد و مصرف براي يك محصول داخلي مي تواند باعث ايجاد اشتغال شود مانند ترويج مصرف قارچ در وعده غذاي ادارات و سازمان ها و يا خريد گياهان دارويي از روستائيان و... و همچنين ارائه محصول به مصرف كنندگان واسطه جهت فراوري و تبديل محصول به محصولات ديگر.
 
كار بسيج، كاهش فاصله میان كشاورزان با كشاورز نمونه است
 
جانشين فرمانده كل سپاه در امر بسيج، بر همكاري بسيج اصناف براي دعوت از فعالان اصناف جهت سرمايه گذاري و ايجاد اشتغال در صنف خود تاكيد نموده و بيان كرد: قله كار بسيج بعنوان يكي از وظايف بسيج سازندگي، كاهش فاصله ی متوسط توليد كشاورزان، باغداران و دامداران براي هر محصول با متوسط توليد كشاورز یا باغدار و یا دامدار نمونه در آن محصول یا موضوع مي باشد.
 
وی با بيان مثال عيني در اين موضوع گفت: متوسط برداشت سيب در كشور در هر هكتار 15 تن مي باشد اما كشاورز نمونه ی كشور براي دهمين سال متوالي توانسته 120 تا 150 تن در هكتار برداشت كند و اگر ساير باغداران فقط 10 درصد آموزه هاي كشاورز نمونه را عملي كنند، متوسط توليد سيب در كشور دو برابر خواهد شد.
 
ناتوانی دولت در حماسه سازی و جهاد به دلیل گرفتاری در بروکراسی
 
وي حماسه سازي را غير از كارهاي عادي و برنامه ريزي شده دانسته و اظهار داشت: وزارتخانه هاي دولتي كه مسئول امور ترويجي هستند به دليل گرفتاري در بروكراسي اداري نمي توانند جهادي كار كرده و حماسه آفرینی كنند.
 
سردار نقدي با اشاره به تعامل فرماندهان پايگاه هاي بسيج روستايي، بسيج مهندسين كشاورزي و بسيج سازندگي بيان كرد: هر ناحيه شهرستانی بسيج با انتخاب دو محصول پر توليد در ناحيه خود و تهيه اقلام آموزشي مي تواند براي انتقال تجربه هاي كشاورزان نمونه به ساير روستائيان در شهرستان خود اقدام و از اجراي آن حمايت كند.
 
ارائه پیشنهادات بسیج به دولت آینده
 
وی در پايان سخنان خود خاطرنشان كرد: بسيج تاكنون پيشنهادات زيادي را بصورت گسترده و عملياتي در زمينه اقتصاد مقاومتي به دولت و رييس جمهور ارائه كرده است ولي با وجود تحسين و استقبال آنها، هيچگونه اقدام عملي صورت نگرفت و بسيج ضمن آغاز برخی اقدامات اثرگذار در حوزه اقتصاد مقاومتی؛ به دولت آينده نيز پيشنهادات عملي خود را ارائه خواهد كرد.