رئیس حزب ضد حکومتی پنج ستاره ایتالیا با انتقاد از انتخاب مجدد ناپولیتانو به عنوان رئیس جمهور این کشور عنوان داشت که احزاب سنتی آخرین سال حیات خود را پشت سر می گذارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، "بپه گریلو" که دیروز و در جمع معترضین به انتخاب مجدد "جورجیو ناپولیتانو" به عنوان رئیس جمهور ایتالیا سخن می گفت عنوان داشت: صبر مردم از احزاب سنتی ایتالیا در حال به سر آمدن است.

گریلو که با رهبری حزب پنج ستاره توانست در انتخابات فوریه بعد از ائتلاف های چپ و راست میانه بیشترین آرا را کسب کند، نسبت به سیستم حکومتی موجود در ایتالیا اعتراض داشته و معتقد است که روش حکومت داری در این کشور باید تغییر کند.

وی که از کمدین های معروف ایتالیا محسوب می شود در ادامه انتقادهای خود گفت: احزاب سنتی ایتالیا در حال پشت سرگذاشتن آخرین سال حیات خود هستند. وی پیشتر نیز اعلام کرده بود که به تنهایی توانایی تشکل دولت و اداره کشور را دارد.

پارلمان ایتالیا روز شنبه 31 فروردین سرانجام پس از پنج دور رای گیری ناموفق تصمیم گرفت تا ناپولیتانو را برای یک دوره دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب کند. از اواخر فوریه سال جاری یعنی بعد از مشخص شدن نتایج انتخابات پارلمانی ایتالیا، این کشور وارد یک بن بست سیاسی شده است.

دلیل وقوع چنین وضعیتی در ایتالیا آن است که هیچ یک از احزاب و یا ائتلاف های شرکت کننده در انتخابات نتوانسته اند آرای لازم برای تشکیل کابینه را کسب کنند و مذکرات انجام شده برای تشکیل دولت ائتلافی نیز تا کنون راه به جایی نبرده اند.

در این میان برخی از لزوم برگزاری انتخابات مجدد پارلمانی برای خروج از بحران سخن می گویند اما چهره هایی همچون "پیرلوئیجی برسانی" رهبر ائتلاف چپ میانه و "سیلویو برلوسکنی" رهبر ائتلاف راست میانه ایتالیا با برگزاری انتخابات مجدد مخالف هستند.