هافبک با تجربه تیم استقلال با اشاره به اهمیت حضور تماشاگران در دیدار این تیم برابر الریان قطر گفت: اگر هواداران به ورزشگاه نیایند یک تیم معمولی خواهیم بود.

جواد نکونام در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص دیدار سه‌شنبه شب استقلال مقابل الریان قطر گفت: این بازی یک بازی بسیار حساس است و اگر می‌خواهیم سرگروه بمانیم باید این دیدار را ببریم و این میسر نیست مگر با همدلی بازیکنان. باید با تمام توانمان در میدان حاضر بشویم و از موقعیت‌هایی که به دست می‌آوریم به طور کامل استفاده کنیم. این شانس آخر تیم الریان است و اگر در این دیدار متحمل شکست شود دیگر امیدی به صعود نخواهد داشت.

وی درباره شرایط تیم استقلال اظهار داشت: خدا را شکر که شرایط بسیار خوبی داریم. دو روز استراحت کردیم و از لحاظ بدنی به شرایط ایده‌آل رسیدیم و پس از این استراحت نیز تمرینات بسیار خوبی را پشت سر گذاشتیم. امیدوارم بتوانیم بازی خوبی را ارایه کنیم و برنده شویم.

نکونام در خصوص این که هواداران او را مرد بازیهای بزرگ می‌دانند عنوان کرد: این که چه کسی گل بزند به اعتقاد من خیلی مهم نیست. هدف بردن استقلال و کسب 3 امتیاز است. حتی اگر باد هم توپ را به داخل دروازه ببرد هیچ اتفاقی نمی‌افتد و ما به 3 امتیاز می‌رسیم. من مثل همیشه تمام دوندگی‌ام را انجام می‌دهم و دوست دارم با یک بازی جوانمردانه و نتیجه خوب برابر حریف به پیروزی برسیم.

وی افزود: زمانی که در اسپانیا بودم فرگوسن یک بار درباره مسی و رونالدو گفت: بازیکن بزرگ برای بازی‌های بزرگ است و من هیچ وقت این حرف فرگوسن را فراموش نکرده‌ام. تلاش می‌کنم که اگر موقعیت خوبی به دست آمد حتما آن را به گل تبدیل کنم.

نکونام در ادامه یادآور شد: من اول باید از تماشاگران تشکر کنم. ما مدیون آنها هستیم و بدون حضور آنها یک تیم معمولی خواهیم بود. چه بازیکنان و چه مدیریت باشگاه باید همیشه ممنون هواداران باشند. البته ترقه زدن را کار درستی نمی‌دانم و این کار نباید تکرار شود اما این اتفاقات فوتبالی است و اگر یادتان باشد در بازی با کره شمالی این اتفاق رخ داده بود. اما یادمان نرود که برخی از تماشاگران جانشان را برای استقلال داده‌اند و نباید آن را فراموش کنیم. امیدوارم هواداران ما را حمایت کنند. نه در این مسابقه که در لیگ برتر همه حمایت کنند تا قهرمان شویم.