رئیس نمایشگاه کتاب تهران از برگزاری نشست خبری و بازدید خبرنگاران از مصلی محل برپایی این نمایشگاه در تاریخ 8 اردیبهشت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اسماعیلی رئیس بیست و ششمین نمایشگا بین‌المللی کتاب تهران گفت: برای تشریح فعالیت‌های معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در روند اجرایی نمایشگاه کتاب، نشست خبری این رویداد بزرگ فرهنگی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصلای امام خمینی (ره) برپا می‌شود.

وی افزود: برنامه بازدید خبرنگاران از روند اجرایی نمایشگاه کتاب تهران هم که قرار بود قبل از افتتاح نمایشگاه باشد، چند ساعت قبل از برگزاری نشست خبری انجام می‌شود. به همین منظور، یکشنبه هشتم اردیبهشت از ساعت 9 تا 11 اصحاب رسانه ابتدا از بخش‌های مختلف نمایشگاه کتاب تهران بازدید می‌کنند و در ادامه نشست خبری برگزار و آن از پوستر این دوره از نمایشگاه کتاب نیز رونمایی خواهد شد.

غرفه های خالی به ناشران متقاضی واگذار می‌شود

خبر دیگر از نمایشگاه اینکه، مسئول کمیته ناشران داخلی از واگذاری غرفه‌های خالی به ناشران جامانده از نمایشگاه خبر داد و گفت: چنانچه ناشری برای تحویل گرفتن غرفه مراجعه نکند، امتیاز غرفه به ناشران جامانده در فهرست متقاضیان ارایه خواهد شد.

احمد کمالی نژاد گفت: کار جانمایی غرفه‌های ناشران داخلی به پایان رسیده و ناشران از دریافت صورت حساب اجاره بهای غرفه مطلع خواهند شد.

وی با اشاره به زمان تحویل غرفه به ناشران بزرگ از 31 فروردین افزود: ناشران دارای غرفه خودساز می‌توانند با مراجعه به تشکل‌های مجری، نسبت به ساخت غرفه‌شان اقدام كنند.

مسئول کمیته ناشران داخلی همچنین گفت: ناشران شهرستانی نیز برای تحویل گرفتن غرفه آماده باشند تا پس از اطلاع‌رسانی، برای تحویل غرفه اقدام كنند. سایر ناشرانی هم  كه هنوز غرفه ندارند از ششم اردیبهشت ماه و از طریق پیامك، از میزان اجاره بها و اطلاعات غرفه‌های خالی مطلع خواهند شد. این ناشران بعد از ارائه فیش واریزی به حساب تشکل مرتبط، نسبت به دریافت غرفه اقدام خواهند كرد.

خبر دیگر نمایشگاه امسال اینکه، امسال «سرای كارنامه نشر» میزبان 45 نشست و كارگاه تخصصی است. داریوش مطلبی دبیر علمی سرای کارنامه نشر بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، از برپایی 35 نشست و 10 کارگاه تخصصی در این سرا خبر داد و گفت: محوریت این نشست‌ها بر اساس نیاز مخاطبان انتخاب شده‌اند.

وی افزود: سرای کارنامه نشر طبق روال سال‌های گذشته در حوزه کتاب و کتابخوانی، اطلاع‌رسانی، نشر و کتابداری فعالیت خواهد کرد. بخش دیگری از نشست‌های سرای کارنامه نشر به مباحث مرجع نگاری و نسخه های خطی اختصاص دارد و تلاش کرده‌ایم تا مباحث سخنرانان، پاسخگوی نیازهای مخاطبان باشد.

دبیر علمی سرای کارنامه نشر بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اضافه کرد: حدود 35 نشست تخصصی از میان 80 موضوع پیشنهادی انتخاب شده و در ایام برپایی نمایشگاه كتاب، در این سرا برگزار می‌شود. همچنین 10 كارگاه تخصصی از بین 35 موضوع گلچین شده كه امیدواریم مورد توجه مخاطبان خاص سرای كارنامه نشر قرار گیرد.

بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، 11 تا 21 اردیبهشت ماه 92 در مصلای تهران برپا خواهد شد.