سومین روز از مسابقات كشتی آزاد قهرمانی آسيا در حالی از ظهر امروز دوشنبه در دهلی‌نو آغاز شد که سه نماينده ايران به ديدار رده‌بندی و يك نماينده دیگر به گروه بازنده‌ها راه یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، روز سوم مسابقات كشتی آزاد قهرمانی آسیا با برگزاری مسابقات اوزان 66، 74، 84 و 96 كیلوگرم در سالن ایندیریا گاندی شهر دهلی‌نو آغاز شد و این در حالیست که هر چهار نماینده کشورمان از راهیابی به فینال و دستیابی به مدال طلا باز ماندند.

بر این اساس در وزن 66 كیلوگرم محمد یوسفی در دور نخست با نتایج یک بر 3، 4 بر 3 و 5 بر 2 اماندیك باكیف از قزاقستان را شكست داد. وی در در دور بعد مقابل مانداراخان گانزوریك از مغولستان در سه تایم و با نتایج صفر بر 2، 4 بر 4 و یک بر 4 مغلوب شد و با توجه به حضور این كشتی گیر در دیدار فینال یوسفی به گروه شانس مجدد راه یافت.

وی ابتدا در این مرحله به مصاف توشینوری ایشیدا از ژاپن می‌رود و در صورت پیروزی برای كسب مدال برنز با یانگ جانگ از كره جنوبی مسابقه می‌دهد. در این وزن آمیت كومار از هند و گانزوریك از مغولستان فینالیست شدند.

در وزن 74 كیلوگرم عزت‌اله اكبری در دور نخست دیدار بایراموف از تركمنستان را در دو تایم و با نتایج مشابه 3 بر صفر شكست داد. وی در دور بعد پراوین از هند را در دو تایم و با نتیجه 3 بر صفر و 2 بر یك مغلوب كرد. اما در مرحله نیمه نهایی مقابل چانگیو ژانگ از چین در دو تایم و با نتایج 3 بر یک و 4 بر 3 مغلوب شد و برای كسب مدال برنز با برنده كشتی گیران كره جنوبی و تاجیكستان مسابقه می‌دهد. در این وزن رشید قربان اف از ازبكستان و كشتی گیر چینی فینالست شدند.

در وزن 84 كیلوگرم احسان امینی در دور نخست به مصاف جامبولات ماگژومایف از قزاقستان رفت و با نتایج  یک بر صفر و 2 بر یک از سد این كشتی گیر گذشت وی در دور بعد اردوگول از مغولستان را در سه تایم و با نتایج صفر بر 4، 6 بر 2 و 3 بر یک شكست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل امیدجان عثمان اف از ازبكستان با نتایج 2 بر صفر و 7 بر 2 نتیجه را واگذار كرد تا برای كسب مدال برنز با برنده كشتی‌گیران عراق و هند مسابقه بدهد. در این وزن آیبك یوسپوف از قرقیزستان و امیدجان عثمان اف از ازبكستان فینالیست شدند.

در وزن 96 كیلوگرم حامد تاتاری پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم تاكاشی یاماگوچی از ژاپن را در دو تایم و با نتایج یک بر صفر و 3 بر صفر شكست داد. وی در مرحله نیمه نهایی در سه تایم و با نتیجه 7 بر 4 مغلوب جائه گانگ كیم از كره‌جنوبی شد تا برای كسب مدال برنز به مصاف ساب خانجان توشپالاتوف از ازبكستان برود. دیگر فینالیست این وزن رستم اسكندری از تاجیكستان است.