همدان – خبرگزاری مهر: استاندار همدان با تاکید بر تعیین معلم همراه برای عشایر این استان گفت: باید برای رفع بیسوادی در استان راه حل اساسی ارائه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد آزاد ظهر دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان همدان افزود: با وجود گذشت حدود 30 سال فعالیت در حوزه بیسوادی،اما نرخ بیسوادی همچنان در کشور بالا است.

وی با ابراز نگرانی از وجود بیسوادی در جامعه گفت: همه ارگانها و دستگاه های مرتبط باید برنامه ریزی های لازم را برای ریشه کنی بیسوادی در استان همدان انجام دهند.  

آزاد با اشاره به اینکه قشر زیادی از عشایر استان همدان و روستاییان در بیسوادی به سر می برند، اظهار کرد: راه حل های اساسی باید برای جلوگیری از ورود بیسوادی به استان همدان ارائه و اجرا شود.  

وی با اشاره به اینکه میتوان از دهیاران و اعضای شوراها برای شناسایی افراد بیسواد استفاده کرد، عنوان کرد: هنگامیکه تعداد افراد بیسواد مشخص شد، باید به دنبال راه حل اصولی برای ریشه کنی بیسوادی بود.

وی هدف از تشکیل جلسه را شناسایی نقاط ضعف دستگاه ها و رفع آن عنوان کرد و گفت: تشکیل این چنین جلسات برای رفع مشکلات است.

استاندار همدان نرخ باسوادی در شهرها را 82 و روستا را 75 اعلام کرد و افزود: آموزش و پرورش ارگانی است که در روستا ها حضور بیشتری داشته و باید بر اموری مانند نرخ گذر تحصیلی و میزان ریزش افراد در مقاطع مختلف تمرکز کند.