وزارت امور خارجه ترکیه گزارش برخی رسانه ها درباره تلاش رژیم صهیونیستی برای استفاده از حریم هوایی ترکیه علیه ایران را بی اساس دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از "تودی زمان" ، ترکیه گزارش برخی رسانه ها مبنی بر استفاده رژیم صهیونیستی از یک پایگاه هوایی این کشور برای آموزش نیروهایش برای شرکت در حمله احتمالی علیه ایران را رد کرد.

"لونت گمروکچی" سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه ضمن اعلام این خبر گفت: گزارش رسانه ها در این خصوص واقعیت ندارد و اینها فقط حدس و گمان و گزارشهای تعمدی هستند.

روز گذشته روزنامه ساندی تایمز انگلیس اعلام کرده بود که رژیم صهیونیستی قصد دارد در قبال ارائه برخی تجهیزات پیشرفته نظامی به ترکیه موافقت این کشور برای استفاده از پایگاه هوایی "آکینجی" در نزدیکی آنکارا را جلب کند.

گفتنی است بر اساس قراردادی که در سال 1996 بین این دو متحد استراتژیک امضا شده بود رژیم صهیونیستی حق استفاده از این پایگاه ترکها در نزدیکی آنکارا را داشت و در عوض ترکیه هم می توانست از یک پایگاه هوایی صهیونیست ها در صحرای نقب استفاده کند که پس از حادثه کشتی مرمره در سال 2010 این قرارداد به همراه دیگر قرارداد های نظامی لغو شدند.