مدیر کمیته ناشران داخلی نمایشگاه کتاب تهران با اعلام ثابت ماندن اجاره بهای غرفه‌ها اطمینان داد مشکل دریافت هزینه از ناشران بابت دستگاه‌های کارتخوان، امسال تکرار نخواهد شد و وجهی از این بابت از مسئولان غرفه‌ها دریافت نمی‌شود.

احمد کمالی‌نژاد، مسئول کمیته ناشران داخلی نمایشگاه کتاب تهران در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره نحوه واگذاری غرفه‌های خالی به ناشران متقاضی که ستاد خبری نمایشگاه به نقل از وی، آن را اعلام کرده بود، گفت: من هیچ وقت چنین چیزی نگفته‌ام و صحبتی که کرده‌ام، این نبوده است.

وی سپس در تصحیح خبر مذکور یادآور شد: حرف من این بوده که پس از آنکه تشکل مجری هر بخش از ناشران داخلی زمان تحویل غرفه‌ها را اعلام کند، چنانچه ناشر در نمایشگاه حضور پیدا نکند حال به هر دلیلی از جمله انصراف از حضور در نمایشگاه، غرفه مذکور به یک متقاضی دیگر تحویل خواهد شد.

کمالی‌نژاد با بیان اینکه متاسفانه برخی ناشران همیشه دوست دارند با تاخیر به نمایشگاه بیایند، افزود: در اینگونه موارد ما که نمی‌توانیم غرفه را نگه داریم و باید آن را به ناشرانی که پشت درهای نمایشگاه مانده‌اند، واگذار کنیم.

مسئول کمیته ناشران داخلی نمایشگاه بیست و ششم در عین حال ابراز امیدواری کرد تا زمان شروع به کار این دوره از نمایشگاه کتاب تهران، همه غرفه‌های بخش داخلی تحویل ناشران شود و غرفه‌ای خالی باقی نمانده باشد.

وی همچنین درباره میزان اجاره بهای غرفه‌های بخش ناشران داخلی هم گفت: میزان اجاره بها هیچ تغییری نکرده و همانند چند سال گذشته بر اساس یک جدول تصاعدی که موجود است، محاسبه می‌شود.

کمالی‌نژاد درباره خدماتی هم که به مسئولان هر یک از غرفه‌ها ارائه می‌شود از جمله دستگاه‌های pos (کارتخوان) یا سرویس نهار یادآور شد: ما هیچ وقت سرویس نهار به ناشران نداده‌ایم و این خود ناشران هستند که با بخش خدمات رفاهی در این مورد مرتبط می‌شوند و سرویسشان را از آنجا بگیرند، اما دستگاه‌های کارتخوان به صورت رایگان تحویل غرفه‌ها می‌شود.

مسئول کمیته ناشران داخلی نمایشگاه کتاب تهران اطمینان داد که مشکل سال‌های قبل در مورد دستگاه‌های کارتخوان ـ دریافت 25 هزار تومان از هر غرفه بابت این دستگاه‌ها ـ تکرار نخواهد شد و تاکید کرد: امسال هیچ وجهی بابت این دستگاه‌های کارتخوان از مسئولان غرفه‌ها و ناشران دریافت نخواهد شد.

وی درباره دیگر خدماتی که به غرفه‌داران بخش ناشران داخلی نمایشگاه کتاب تهران داده می‌شود نیز گفت: شاید تسهیلات دیگری هم به ناشران داده شود که این را باید از مسئولان کمیته رفاهی جویا شوید.