بندرعباس - خبرگزاری مهر: مدیرکل امور کتابخانه های عمومی استان هرمزگان از برگزاری مسابقه کتاب خوانی با موضوع خلیج فارس در آستانه برگزاری سوّمین جشنواره بین المللی فرهنگی – هنری خلیج فارس خبر داد.

محسن زینلی تختی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: مسابقه کتاب خوانی خلیج فارس در سطح کتابخانه های عمومی استان در حال برگزاری است.

وی افزود: طی جلسات کارشناسی با حضور اساتید حوزه تاریخ و جغرافیا مجموعه سؤالاتی با موضوع خلیج فارس و با هدف آگاهی بخشی به اقشار مختلف جامعه تهیه و با پاسخ نامه به کتابخانه های سراسر استان ارسال شده است.

مدیرکل امور کتابخانه های عمومی استان هرمزگان اذعان داشت: پاسخ نامه های مسابقه در حال جمع آوری، بررسی و داوری است که اسامی برگزیدگان در روز ملی خلیج فارس اعلام و از آن ها تقدیر به عمل می آید.

زینلی تختی اضافه کرد: طی هماهنگی های به عمل آمده با نهاد کتابخانه های عمومی کشور کتب و منابع مکتوب با موضوع خلیج فارس تهیه و به اکثر کتابخانه های عمومی استان ارسال می شود تا مردم دسترسی آسان به این منابع داشته باشند.

وی یادآور شد: تهیه نقشه های قدیمی و مستند از خلیج فارس به صورت تابلوهای بزرگ و نصب در کتابخانه های عمومی سراسر استان از دیگر برنامه های در دست اقدام اداره کل امور کتابخانه ها است.

مدیرکل امور کتابخانه های استان هرمزگان مشارکت خود را در سایر حوزه ها از جمله تبلیغات و استفاده از ظرفیت های سایت های اطلاع رسانی کتابخانه های عمومی اعلام کرد.