رشت – خبرگزاری مهر: یک کارشناس فوتبال کشور گفت: لیگ 18 تیمی فوتبال و حتی بیشتر در توسعه اجتماعی و زیرساختی کشورهایی همچون ایران نقش مثبتی دارد.

حمید رضا صدر در گفتگو با خبرنگار مهر  افزود:  برای ورزش می توان دو منطق یکی توسعه اجتماعی، فرهنگی و  زیر ساختی به بهانه ورزش و دیگری  منطق کسب و در آمد قائل شد.

وی اظهارداشت: لیگ 18 تیمی  فوتبال و حتی بیشتر عملکرد منطق اول را دارد یعنی توسعه به بهانه فوتبال چرا که گسترش تدریجی امکانات در بستر ورزش مهیا می شود.

این کارشناس فوتبال کشور فوتبال را بهانه ای برای در کنار هم قرار دادن اقوام  و فرهنگ ها توصیف کرد و گفت:  ایران اسلامی بسیار پهناور و دارای موقعیت های جغرافیایی وگستره فرهنگی متنوعی است.

وی در ادامه گسترش، رشد و ارتقای فوتبال را به نسبت مسابقاتی که بازیکنان انجام می دهند، برشمرد و افزود: هیچ تمرینی، هیچ انیستیتویی ، هیچ آکادمی  هیچ آموزشی جای یک مسابقه فوتبال را  برای یادگیری فوتبال  نخواهد گرفت.

صدر همچنین توسعه ورزش و تربیت بدنی را به عنوان اقدام اساسی برای تامین و تربیت سرمایه انسانی سالم و تندرست در یک جامعه دانست و یادآورشد: عمومی سازی ورزش زیربنای سالم‌ سازی انسان و جامعه است چرا كه تربیت بدنی بخش مهمی از تعلیم و تربیت است كه از طریق حركات و فعالیت‌ های جسمانی قاعده‌ مند و علمی فرآیند تكمیلی رشد را درهمه ابعاد وجودی انسان فراهم می‌ سازد و موجب بروز خلاقیت‌‌ ها و شكوفایی استعدادها می‌ شود.