وزیر خارجه روسیه با اشاره به عدم انسجام گروههای مخالف سوری، از تلاش برخی کشورهای غربی برای تکرار سناریوی عراق در موضوع سلاح شیمیایی در سوریه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه روسیا الیوم، سرگئی لاوروف گفت: همانطور که شاهد هستیم فرماندهی یکپارچه ای نزد مخالفان سوری وجود ندارد و در صفوف مخالفان گروههای مختلفی در کنار آنچه ارتش آزاد سوریه نامیده می شود و گروههای وابسته به شورای عالی نظامی از جمله جبهه النصره  که اخیرا از سوی آمریکا در فهرست گروههای تروریستی قرار داده شده است، می جنگند و این گروهها به پیروزی و ادامه جنگ فکر می کنند.

وی که در بروکسل و پایان نشست ناتو با روسیه سخن می گفت افزود: هدف مذاکرات امروز، هفته و ماههای گذشته با شرکای غربی افزایش درک درباره افزایش خطرات به سبب بحران سوریه است.

وزیر روسی بیان کرد: امیدوارم که شاهد تحرک بیشتر از جانب کسانی که قبلا مردد بودند باشیم و گفته ها به فعل درآید.تفکر ادامه جنگ تا پیروزی به واسطه تشویق اقلیتی از جامعه بین المللی نتیجه ای جز غلبه رادیکالها نخواهد داشت.

وی درباره اعزام کمیته حقیقت یاب از سوی سازمان ملل درباره به کارگیری سلاح شیمیایی در حلب افزود: دبیر کل سازمان ملل به سبب فشار برخی اعضای غربی شورای امنیت از اعزام این کمیته خودداری کرده است و این قابل قبول نیست و تلاشی برای سیاسی کردن موضوع  و تکرار سناریوی سابق عراق در سوریه است.