گرگان - خبرگزاری مهر: آذرماه 88 طرحی در گرگان کلنگ زنی شد که قرار بود 24 ماهه به پایان رسد و به رغم نیمه کاره بودن، بلکه مدتهاست کارگاه ساخت کنارگذر نیز غیرفعال مانده است.

به گزارش خبرنگار مهر، کمربندی نیمه کاره گرگان تاکنون نه تنها بهره برداری نشد بلکه به دلیل وقوع حوادث مرگبار، به جاده مرگ نیز معروف شده است.

قطعه اول کنارگذر گرگان بطول 15.5 کیلومتر با حضور لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی کلنگ زنی شد، طرحی که با روند کنونی، سال جاری نیز به ایستگاه پایان نخواهد رسید.
 
حوزه نظارت و کنترل طرح های راهسازی گلستان مجری طرح کنار گذر گذر جدید گرگان است، طرحی که علاوه بر نارضایتی شهروند، تصادفات ترافیکی را نیز شدت بخشیده است.
 
وقوع تصادفهای مرگبار در گرگان
 
نداشتن کنارگذر ایمن سبب بروز تصادف فروانی طی ماه در بزرگراه گرگان می شود و هر هفته شاهد از دست دادن شهروند و هموطنی در محور پرتردد گرگان هستیم.
 
وجود شهرک های مسکونی فراوان نظیر حافظ، جهاد، ویلاشهر، دادگستری ، سبب وقوع حوادث ناگواری در مسیر جاده کمربندی گرگان می شود.
 
احسن شهروند گرگانی که دو روز پیش شاهد وقوع تصادفی مرگبار در محور بزرگراه شهید کلانتری گرگان بوده است، از مسئولان خواست هر چه زودتر نسبت به تکمیل کنارگذر این شهر اقدام کنند.
 
وی اظهار داشت: هر روز شاهد بروز حوادث در این مسیر هستیم و نیاز است مسئولان برای رفع این مشل دیرینه اقدام داشته باشند.
 
تملک زمین برای راهسازی و تامین مصالح مورد نیاز، دو عامل تعیین کننده در اجرای عملیات اجرایی طرح های راهسازی است که تأمین آنها نیازمند صرف هزینه و زمان است.
 
نبود کمربندی مناسب و ایمن، سوانح و تصادفات زیادی در بزرگراه شهید کلانتری اتفاق می افتد.
 
کمربندی گرگان ابتر ماند
 
نایب رئیس شورای شهر گرگان نیز  با انتقاد از روند کند ساخت کمربندی جدید می گوید: این وضعیت درحالیست که این پروژه جزو پروژه های مهر ماندگار قرار گرفته بود و دولت مکلف به تکمیل آن تا پایان عمر دولت دهم است.
 
عبدالرضا چراغعلی در گفتگو با خبرنگار مهر به آخرین بازدید از این طرح ملی اشاره و اضافه کرد: بنظر می رسد که کارگاه ساخت این کمربندی تعطیل شده است و فعالیتی در آن صورت نمی گیرد.
 
وی یادآورشد: همچنین پیمانکار این طرح دارای مطالباتی است و مشکل کمبود اعتبار منجر به رکود ساخت این طرح شده است.
 
نیمه کاره ماندن کمربندی گرگان درحالی است که قرار بود این طرح به اظهار برخی مسئولان تا پایان سال قبل بهره برداری شود و عیسی امامی نماینده مردم گرگان و آق قلا سال گذشته در این زمینه گفته بود: پروژه كمربندي گرگان تا پايان سال تكميل مي شود.
 
وی با اشاره به سفر وزير راه و شهرسازي گفت: در اين سفر پيگيري شد تا پروژه كمربندي گرگان تكميل و مقرر شد پنج كيلومتر نيز به اين طرح افزوده شود.
 
وي عنوان كرد: اين پنج كيلومتر در دستور كار نبود و رقم قابل توجهي براي اجراي اين طرح تخصيص داده می شود.
 
کمبود اعتبار دلیل کندی ساخت
 
این درحالیست که سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان، کمبود اعتبار را دلیل کندی روند ساخت کمربندی جدید گرگان عنوان می کند.
 
عادل مصدقی در پیگیری خبرنگار مهر افزود: هر چند مجری این پروژه حوزه راهسازی استان است ولی کمبود اعتبار دلیل کندی روند ساخت این طرح به شمار می رود.
 
وی گفت: حدود دو هفته گذشته که معاون وزیر راه و شهرسازی به استان سفر کرده بود، 10 میلیارد ریال اعتبار دیگر برای تکمیل کمربندی گرگان در نظر گرفته شد.
 
وی اظهار داشت: قرار شد این اعتبار تامین شود و همچنین از اعتبارات فایناس برای تکمیل طرح استفاده شود.
 
در حال حاضر گرگان تنها شهر مرکز استان به شمار می رود که از داشتن کنارگذر ایمن و مناسب برای تردد محروم مانده است و حوادث ترافیکی همچنان در شهر قربانی می گیرد.