رئیس جنبش اعتراضی "پنج ستاره" در ایتالیا کشورش را در معرض خطر ورشکستگی ارزیابی کرد و شرایط سیاسی در ایتالیا را یک شکست تاریخی و ساعت هایی برای تولد جنبش هایی که از پایین سر بر می آورند دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نشریه "فوکوس"، "بپه گریلو" از سیاستمداران ایتالیایی و رئیس جنبش اعتراضی "پنج ستاره" در این کشور در گفتگو با نشریه بیلد اظهار داشت که ایتالیا در یک بحران سیاسی قرار گرفته و در معرض خطر ورشکستگی قرار دارد.

وی که حزبش در انتخابات پارلمانی اخیر در ایتالیا 25 درصد آراء را از آن خود کرد همچنین گفت که دولت حداکثر تا اکتبر پول برای خرج کردن دارد و اعتقاد دارد که ایتالیا در پاییز 2013 ورشکسته شده و در اکتبر و سپتامبر بسیار برای دولت سخت می شود که دستمزدها و بازنشستگی ها را پرداخت کند.

گریلو شرایط سیاسی در ایتالیا را به عنوان شکست تاریخی که مستعد تولد جنبش هایی که از طبقات پایین سر بر می آورند ارزیابی کرده است.

وی همچنین کار برلوسکونی رقیب انتخاباتی خود را تمام شده ارزیابی کرده و درباره اظهار نظر نامزد صدر اعظمی آلمان "پر اشتاین بروک" مبنی بر اینکه گریلو یک دلقک است گفت: طرح این مسئله که من یک کمدین هستم هیچ توهینی برای من نیست.