بندرعباس - خبرگزاری مهر: مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه هرمزگان از برگزاری يادواره شهدای خليج‌ فارس با حضور رئيس مركز راهبردی سپاه پاسداران در اين دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی‌اكبر ميرزايی، بعدازظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یادواره شهدای خليج‌ فارس پنجم ارديبهشت‌ماه برگزار می‌شود، گفت: يادواره شهدای خليج‌ فارس در راستای دفاع از هويت‌ سياسی و دينی خليج‌ فارس و پاس داشت شهدای اين منطقه با مشاركت دفتر نهاد و بسيج دانشجويی دانشگاه هرمزگان در سالن فرهنگ اين دانشگاه برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: هر بحثی كه در ساختار حكومت اسلامی شكل گرفته هم جنبه سياسی و هم جنبه دينی دارد، نمی‌توان گفت اين بحث صرفاً سياسی يا صرفاً دينی است. بحث خليج‌ فارس هم جنبه دينی و هم سياسی دارد و در واقع خليج‌ فارس جزئی از هويت، تاريخ و فرهنگ ملت ايران است.

ميرزايی با اشاره به اهميت هويت دينی و سياسی خليج‌ فارس گفت: خليج‌ فارس دارای سابقه و قدمتی به قدمت و تاريخ ايران اسلامی است.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه همان طور كه ما به‌عنوان يك مسلمان بايد از تماميت ارضی خود دفاع كنيم به همان اندازه از برابر محورهای دينی آن نيز مسئول هستیم و نبايد از آن غافل باشيم.

وی با بيان اين كه دشمن هميشه در فكر توطئه‌چينی برای زير سؤال بردن هويت خليج‌ فارس است، ادامه داد: منفعلانه عمل كردن در برابر مباحث خليج‌ فارس باعث می‌شود خيلی چيزها را از دست بدهيم و منظور اين جا فقط هويت ارضی نيست، بلكه ماهيت معنوی و استقلالی كشور نيز زير سؤال می‌رود.

حجت‌الاسلام ميرزايی در بخش ديگری از سخنان خود ماهيت خليج‌ فارس را شهدای اين منطقه عنوان كرد و افزود: شهدای خليج‌ فارس انسان‌هايی پاك و ولايت‌مدار بودند كه قهرمانانه از اين منطقه دفاع كردند و مظلومانه در اين دريا به شهادت رسيدند.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه با اشاره به ولايت‌مداری و ولايت‌پذيری جوانان ما در هشت سال دفاع‌ مقدس، گفت: شهيدان اسحق دارا و اسدالله رئيسی، دو رزمنده دلير و دريا دل هرمزگان كه در سال 67 بر اثر درگيری مستقيم با چرخبال‌های آمريكای متجاوز در تنگه هرمز به شهادت رسيدند، سندی از هويت دينی خليج‌ فارس را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان كرد: وظيفه اصلی ما اين است كه با هر ابزار فرهنگی و هنری فرهنگ شهادت و دفاع مقدس را به آيندگان منتقل كنيم و حفظ هويت سياسی، تاريخی و معنوی خليج‌ فارس يكی از اين محورهاست.