وزیر اطلاع رسانی سوریه در گفتگویی با اعلام اینکه قطر پایگاه لجستیک تروریست ها در جهان است اظهار داشت که عدم استفاده از سلاح شیمیایی یک تصمیم اخلاقی و سیاسی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، عمران الزعبی وزیر اطلاع رسانی سوریه در گفتگو با روسیه الیوم در پاسخ به این پرسش که آیا دولت سوریه از سلاح شیمیایی در این کشور استفاده کرده اظهار داشت: دولت سوریه حتی در صورت در اختیار داشتن سلاح شیمیایی از آن استفاده نکرده و هرگز نخواهد کرد. این تصمیم نه تنها یک تصمیم سیاسی است بلکه یک تصمیم اخلاقی، شرعی، اسلامی و مسیحی به شمار می رود.

وی در ادامه سخنان خود دولت ترکیه را مرتبط با تمامی حوادث داخلی سوریه به ویژه رویدادهای امنیتی این کشور دانست. الزعبی خاطر نشان کرد: همچنین قطر نیز در حوادث سوریه دخیل است. قطر پایگاه واقعی و لجستیک گروه های تروریستی در جهان است و بنابراین اگر خواست بین المللی برای مقابله با تروریسم وجود دارد باید دولت قطر را در فهرست نهادهای ناظر بر تروریسم در جهان گنجاند.

وزیر اطلاع رسانی سوریه افزود: طبعا کشورهای دیگری نیز وجود دارند که حامی تسلیحاتی و مالی تروریست ها هستند. گروه هایی در لیبی، تونس، فرانسه و انگلیس هستند و آمریکا نیز خود اعلام کرد که از مخالفان سوری حمایت خواهد کرد و از خودروهای زرهی و تجهیزات نظامی سخن گفت.

عمران الزعبی همچنین درباره اوضاع نابسامان آوارگان سوری در کشورهای همسایه سوریه اظهار داشت: آوارگان سوری در برخی مناطق به ویژه ترکیه در شرایط دشواری بسر می برند. در این کشور اعضای بدن آوارگان سوری سرقت می شود. به عنوان مثال فردی با یک بیماری ساده به بیمارستان انتقال داده می شود و بدون کلیه و دیگر اعضای بدن از بیمارستان مرخص می شود و در واقع آواره سوری در این کشور در یک بازار سیاه واقعی بسر می برد.

وی تصریح کرد: همچنین در مورد تعداد آوارگان سوری در کشورهای دیگر مبالغه می شود تا کشور میزبان کمک های بیشتری کسب کند. ما اطلاعات موثقی درباره تعداد کسانی که از سوریه خارج شده اند در اختیار داریم اما برخی کشورها حتی اسامی تجار سوری را نیز در فهرست آوارگان سوری درج می کنند.

الزعبی با اشاره به قطع برنامه های سوریه در شبکه های ماهواره ای "نایل ست"، "عرب ست" و ماهواره های اروپایی گفت: این اقدام باعث شده حقیقت رویدادهای سوریه پنهان بماند در واقع محاصره اطلاع رسانی، بخشی از جنگ رسانه ای و تبلیغاتی علیه سوریه است و در نتیجه جهان تنها از دیدگاه های دشمنان سوریه اطلاع حاصل می کند.