کشته شدن چندین سرکرده گروههای تروریستی در حمص، هدف قرار دادن محل تجمع تروریستها در حومه حلب و ادامه عملیات تعقیب تروریستها توسط ارتش از جمله خبرهای امنیتی مربوط به سوریه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یگانهای ارتش سوریه طی چند عملیات شماری از تروریستها را به هلاکت رساند و مقادیری اسلحه متعلق به آنها را منهدم کرد.

یک منبع نظامی به سانا گزارش داد، نیروهای مسلح سوریه چند مخفیگاه و محل تجمع متعلق به تروریستهای جبهه النصره را در منطقه البنک از بین بردند و یک یگان دیگر ارتش نیز چند تروریست دیگر را در عدرا به هلاکت رساند.

نیروهای مسلح سوریه عملیات تعقیب گروههای تروریستی را در حلب و حومه این شهر ادامه دادند و خسارتهای مالی بسیاری را به تروریستها تحمیل کردند.

به گزارش یک منبع رسمی، یگانهای ارتش سوریه شماری از تروریستها را در السلمیه کشتند و مهمات متعلق به آنها را منهدم کردند.

کشته شدن چند سرکرده گروههای تروریستی در حمص

نیروهای مسلح سوریه چندین مخفیگاه متعلق به تروریستها را در کفر لاها و تلدو واقع در حومه حمص منهدم کردند و چندین سرکرده گروههای تروریستی از جمله عبدالسلام یحیی الخطیب و حسام سطام الاحمد را به هلاکت رساندند.

از سوی دیگر یک منبع در استان لاذقیه گزارش داد، یک یگان ارتش سوریه محل تجمع تروریستهای جبهه النصره را در مزرعه کریستین واقع در حومه لاذقیه هدف قرار داد که به کشته شدن علی حسون سرکرده یک گروه تروریستی منجر شد.

در تحولی دیگر، "هیثم المالح" از اعضای ائتلاف مخالفان سوری در مواضعی تعجب برانگیز مدعی شد: نیروهای ارتش آزاد سوریه (مخالفان مسلح دولت سوریه) حق دارند نیروهای وابسته حزب الله را در خاک لبنان تعیقب کرده و آنها را هدف حمله قرار دهند.

اظهارات جدید این شخصیت مطرح مخالفان سوری در حالی مطرح شده، که ارتش آزاد سوریه طی چند هفته اخیر مناطق مرزی لبنان را از خاک سوریه هدف حملات موشکی و خمپاره ای قرار داده است. در نتیجه این حملات که اکثرا مناطق شیعه نشین را هدف قرار داد، نیروهای حزب الله لبنان وارد عمل شده و تروریستها را در برخی نقاط سرکوب کردند.

موضع اخیر این شخصیت مخالف سوری، تحلیلها درباره اینکه ارتش آزاد سوریه با توجه به عملیات سنگین ارتش سوریه بتدریج در حال فروپاشی است تایید می کند. همچنین این یگان مسلح اخیرا ماموریت داشته با حمله به مناطقی در لبنان حزب الله را وارد جنگ موجود در سوریه کند.