معاون وزیر خارجه روسیه در بیروت با برخی مقامات ارشد و نمایندگان پارلمان لبنان دیدار و درباره آخرین تحولات منطقه با آنها گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المنار، "میخائیل بوگدانف" معاون وزیرخارجه روسیه روز گذشته با "میشل سلیمان" رئیس جمهور لبنان دیدار و گفتگو کرد. وی در این دیدار تاکید کرد: مسکو هرگونه راه حل خارجی در امور داخلی لبنان را محکوم می کند و بر لزوم حل این مسائل این کشور در داخل تاکید دارد.

بوگدانف در این دیدار پیام حمایت روسیه از راه حل سیاسی در سوریه و جلوگیری از تاثیرگذاری منفی آن بر لبنان را نیز تقدیم میشل سلیمان کرد. این پیام که از سوی "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه امضا شده بر عدم دخالت در امور کشورها از جمله سوریه و وحدت میان تمامی جریانهای لبنانی تاکید دارد.

معاون وزیرخارجه روسیه همچنین در گفتگو با المنار از تلاش برخی طرفها برای وارد کردن لبنان به بحران سوریه و موضع گیری علیه دمشق انتقاد کرد. وی افزود: دعوتهایی که به عنوان "جهاد" در سوریه مطرح می شود در واقع دعوت به ارتکاب جنایت است.

از سوی دیگر، "محمد رعد" رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت پس از دیدار با بوگدانف در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وی اظهار داشت: این دیدار برای بررسی تحولات مختلف منطقه انجام شد.

وی افزود: روسیه برای برقراری امنیت و ثبات در منطقه بسیار تلاش کرده و مسیر تحقق راهکار سیاسی در این تحولات را فراهم کرده است.

رعد در ادامه ابراز امیدواری کرد روابط با روسیه که در راستای منافع لبنان و ثبات منطقه است در آینده تقویت شود.

بوگدانوف نیز با اشاره به مسائل مشترک میان لبنان و روسیه، اظهار داشت: در این دیدار با مسئولان و نمایندگان طیفها دیدار داشتیم و باید به اظهار نظراتی که در این نشست مطرح شد، احترام بگذاریم.