مشهد - خبرگزاري مهر: مسئول دفتر شعر و ادب کشور گفت: یکی از بهترین راه ها که بتوان سیره علمی بزرگان دینی را به بشر امروز معرفی کرد ابزار و امکانات هنری است.

به گزارش خبرگزاري مهر، قادر طراوت پور در حاشيه برگزاري جشنواره شعر كوثر اظهار كرد: با این ابزار می توان به گوشه ای از دستاورد های عظیم ائمه اطهار(ع) و معصومین دسترسی یافت که در میان این ابزار هنری بهترین مقولات شعر است.

مسئول دفتر شعر و ادب کشور تصریح کرد: به دلیل آنکه در شعر، شاعر قبل از سرودن به دنبال مطالعه می رود و کسب اطلاعات جامعه ای از شخصیت و زوایای پنهان روحی، اعمال و سلوک شخصی و سلوک اجتماعی معصومین را مطالعه قرار می دهد سپس آن را در اثر تولید شده خود به جامعه عرضه می کند که این به لحاظ فرهنگی می تواند سمت و سوی جامعه را تغییر دهند.

طراوت پور گفت: يک بیت شعر با موضوع مشخص می تواند یک دستورالعمل اخلاقی باشد و تاثیری شگرف در فرهنگ جامعه داشته باشد .

وي تاکید کرد: همه ضرب المثل های رایج در فرهنگ بومی و ادبیات شفاهی و کتبی ناشی از اندیشه شاعر یا نویسنده است .

مسئول دفتر شعر و ادب کشور اظهار کرد: شعر و ادبیات آیینی می تواند یک تجربه گرانسنگ با مطالعه عمیق باشد.

طراوت پور گفت: این جشنواره می تواند با ترویج دستاوردهای مهم از زندگی این بانوی بزرگ اسلام، راه را برای تشنگان حقیقت و معرفت در این نسل و نسل آینده و هموار کند.

وي بيان كرد: جشنواره شعر کوثر یکی از سلسله جشنواره هایی است که به کوشش خادمان فرهنگ و هنر در اداره کل خراسان رضوی و دفتر امور زنان و خانواده و دفتر شعر و ادب برگزار می شود.

مسئول دفتر شعر و ادب کشور افزود: در دین مبین اسلام مفاهیم غنی فرهنگی دینی و ملی بسیار وجود دارد که انتظار می رود آثار فاخر و ارزشمندی تولید شود.

طراوت پور تاکید کرد: به دلیل آنکه این جشنواره در آغاز راه است قطعا در سال های آینده تجربه گذشته را بهره خواهند گرفت.