سخنگوی حزب تازه تاسیس "گزینه ای دیگر برای آلمان" با تاکید بر اینکه یورو عامل جدایی در اتحادیه اروپاست تصریح کرد که منطقه ارز مشترک باید منحل شود و خروج از منطقه یورو تنها شانس نجات کشورهای بحران زده مانند یونان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، "برند لوکه"، سخنگوی هیئت مدیره حزب تازه تاسیس ضد یوروی "گزینه ای دیگر برای آلمان" (AfD) در  بخشی از گفتگو با روزنامه "تاگس اشپیگل" اظهار داشت: نه تنها آلمان باید از یورو خارج شود بلکه منطقه ارز مشترک باید منحل شود؛ و البته در ابتدا این امر از این راه باید انجام گیرد که کشورهای جنوبی اروپا از منطقه یورو خارج شوند. در هر صورت ما خواهان این هستیم که این تغییرات آرام آرام صورت گیرد تا شرکتها و سازمانها بتوانند خود را با آن وفق دهند.

این سیاستمدار آلمانی در بخش دیگری از این گفتگو خاطر نشان کرد که ایده اروپایی در سایه ارز مشترک رنج می برد و یورو اروپا را به دو بخش جنوب در حال رکود و یک بخش شمالی هنوز موفق تقسیم کرده است.

برند لوکه همچنین خاطر نشان کرد: تنشهای بین ملتها و خشمهای مردمی افزایش پیدا کرده است. اروپا می تواند در کنار یورو شکست بخورد و این یک واقعیت است. از طرف دیگر یورو تنها یک ابزار پرداختی مشترک است. ما بسیاری از پروژه های اروپایی جاه طلبانه داشته ایم که شکست خورده اند بدون اینکه به اتحادیه اروپا آسیبی برسد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه کشورهایی مانند یونان تنها با یک ارز شانس به دست آوردن شایستگی رقابت را دارند در بخش دیگری از این گفتگو شانس موفقیت حزبش در انتخابات پارلمانی آلمان را با توجه به موج موافقتها با این حزب، خوب ارزیابی کرده و تصریح کرد که ما با هیچ حزبی که سیاستهای فعلی نجات یورو را دنبال می کند ائتلاف نمی کنیم.