مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: دشمنان خارجي مانند آمريکا و صهيونيست ها که دشمنان قسم خورده انقلاب هستند و برخي کشورهاي عربي و ترکيه بدنبال وارد کردن فشار به سوريه هستند تا حکومت آن را قبل از انتخابات ايران سرنگون کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی  سردار سرلشکرپاسدار صفوي ، دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم کل قوا دربيست و هفتمين سالگرد شهادت فرمانده دلاور توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي سردار سرلشکر پاسدارشهيد حسن شفيع‌زاده اظهار کرد:حماسه مهم ترين دوران تمدني يک ملت  و دوران ترقي ، کمال و استقلال هر ملتي است. مانند حماسه دفاع مقدس که در اين حماسه امام بزرگوار و ملت بزرگ  ايران پيروز نهايي شدند.


وي افزود:نقش سرداران و فرماندهاني چون سردار شفيع‌زاده، باکري‌ها، ياغچيان ها ، تجلايي ها  و ديگر شهداي گرانقدر  دفاع مقدس  در پيروزي جنگ تحميلي ناشي از تاسي اين عزيزان به راه و رسم امام حسين(ع) و دستاوردهاي قيام عاشورا بود که توانست  ملت و کشور ايران اسلامي را در جهان عزتمند و سرافرازکند.
وي تصريح کرد: اين فرماندهان تاثيرگذار بر جريان جنگ‌ تحميلي عراق عليه ايران از جنس مردم بودند و با داشتن ويژگي‌هاي ‌نظير آينده‌نگري ،ولايتمداري، تدين و انقلابي بودن با تفکر راهبردي خود کشور را از آسيب تجزيه طلبي  نجات دادند.


دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم کل قوا، در زمينه تفکر و عملکرد سردار سرلشکر شهيد شفيع‌زاده نيز گفت:  تفکر راهبردي، قدرت عقلاني، کادرسازي و استعداديابي، مديريت قوي و ولايتمداري از خصوصيات مهم و بارز اين سردار رشيد اسلام بود که توانست نقش تعيين‌کننده‌اي در جريان جنگ تحميلي داشته باشد.  


وي افزود: شهيد شفيع‌زاده با ايمان به خدا و مديريت راهبردي ، همزمان با دفاع مقدس توانستند دانشکده توپخانه را تاسيس  و به کادر سازي و تربيت فرماندهان توپخانه  و سازماندهي بيش از هفت گروه  توپخانه  بپردازند.


دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم کل قوا با تاکيد بر اينکه بسياري از يافته‌هاي علمي کنوني در ايران اسلامي حاصل تفکرات شهدايي همچون شفيع‌زاده است، گفت: اگر امروز جمهوري اسلامي به اوج پيشرفت، عظمت و اقتدار رسيده است مديون خون پاک و مطهر شهداست.


‌وي تاکيد کرد: شهيد شفيع‌زاده فردي ولايتمدار بود که تمام اعمال و رفتارهايش نيز منطبق با آموزه‌هاي ولايي و در امتداد ولايت ائمه اطهار (ع) استوار شده بودو اين رفتار تحت  تاثير تفکر و عمل آيت ا... شهيد مدني بود که شهيد شفيع  زاده در ابتدا جزو محافظين آيت ا... مدني بود .


دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم کل قوا تصريح کرد‌: توسعه و پيشرفت‌هاي امروز در حقيقت محصول اراده‌هايي است که شهدايي همچون شفيع‌زاده، روح اعتماد به نفس و خودباوري را به آنها تزريق کرد و در حوزه فناوري تسليحاتي موجب اقتدار معنوي، عزت و عظمت انقلاب اسلامي ايران شد.


وي اظهار کرد: شهيد شفيع‌زاده قبل از اينکه يک فرمانده نظامي باشد، يک فرد اخلاقي و خودساختهبود که ساده زيستي، گمنامي، تواضع و فروتني از خصوصيات ويژه و بارز اين شهيد بود.
بزرگترين مفهوم حماسه سياسي ، مشارکت حداکثري مردم در انتخابات امسال است.


وي در ادامه انتخاب اصلح مورد تاکيد مقام معظم  رهبري را مورد اشاره قرار داد و ملاک انتخاب را توجه به شاخصه هايي که امام بزرگوار  و مقام معظم رهبري در چند سال گذشته و امسال  تبيين کردند ، بيان کرد و گفت:از نظر من  بزرگترين مفهوم حماسه سياسي ، مشارکت حداکثري مردم در انتخابات خرداد ماه امسال است.


وي اضافه کرد:انتخابات رياست جمهوري امسال يک  نقطه عطف راهبردي و عبور از يک گذر تاريخي  براي انقلاب و مردم مي باشد.

وي ادامه داد:رئيس جمهور بايد به عهد و پيمان و سوگندي که  در قانون اساسي آمده است وفادار باشد.در جمهوري اسلامي ايران  اصل بر تفکيک قوا است و قانون اساسي تنظيم روابط قوا و هماهنگي بين آنها را مسئوليت   رهبرانقلاب  دانسته است و مهم ترين شاخصه  رئيس جمهور آينده بايستي تبعييت از ولايت فقيه باشد.


وي ادامه داد:ز مهم ترين شاخصه هاي رئيس جمهور آينده کارآمدي و ميداني بودن  و تلاش وي در حل  مشکلات مردم و خدمت رساني صادقانه ، همراه با اخلاص به مردم ، بايستي باشد.
آمريکايي ها بدنبال سرنگوني دولت سوريه ، قبل از انتخابات ايران هستند.


سرلشکر صفوي با بيان اينکه از وظايف رياست جمهوري آرامش و اميد بخشي به مردم  است ،گفت: دشمنان خارجي بدنبال ايجاد اختلاف و تنش بين  مردم و مسئولين هستند و بدنبال ايجاد تنش و ناآرامي در قبل  و بعد از انتخابات هستند.


وي در  تشريح تلاش هاي  آمريکا و اسرائيل  براي سرنگوني حکومت سوريه گفت: دشمنان خارجي مانند آمريکا و صهيونيست ها  که دشمنان قسم خورده انقلاب هستند و برخي کشورهاي عربي  و ترکيه  بدنبال  وارد کردن فشار به سوريه  هستند تا حکومت آن را قبل از انتخابات ايران سرنگون کنند.آنها پول هاي زيادي را در اين مسير هزينه کرده اند و هزاران مزدور را به سوريه اعزام کرده اند و با پول هاي کشورهاي عربي خصوصا قطر و عربستان بدنبال آن هستند که اردن را نيز وارد جنگ  با سوريه کنند.

سرلشکر صفوي با اشاره به لزوم کارامدي دولت ، با بکارگيري وزراء و هيئت دولت کارآمد و مسئول افزود:رئيس جمهور بايد قادر باشد در مقابل تحريم ها ابتکار عمل داشته باشد  و اقتصاد کشور را بهبود ببخشد. اداره کشور نيازمند خرد دسته جمعي است  و رئيس جمهور علاوه بر وزراء کارآمد و قوي بايستي براي اداره کشور برنامه راهبردي مشخص و زمان بندي شده اي داشته باشد مانند برنامه هاي پنج ساله که تدوين شده است و حرکت در راستاي سند چشم انداز ايران 1404.


وي اضافه کرد:رئيس جمهور بايد بتواند از اين منابع  و توان و ظرفيت ملي کشور استفاده کرده و کشور را به رشد و تعالي و استقلال واهداف چشم انداز 1404   برساند  تا بتوانيم  به اقتدار ملي و امنيت پايدار ملي دسترسي پيدا کنيم.