مدیر رادیو ایران از تولید و پخش "جمعه ایرانی" مانند گذشته خبر داد و مصداق اعمال نظارت را تصحیح اشکال صدا، ایراد ادای کلمات که از دست تهیه‌کنندگان و سردبیران خارج بوده است، عنوان کرد.

حمید شیخ‌محمدی مدیر رادیو ایران درباره سرنوشت برنامه "جمعه ایرانی" به خبرنگار مهر گفت: هیچ تغییری در سیاست‌های رادیو برای تولید و پخش برنامه "جمعه ایرانی" به وجود نیامده است و این برنامه مطابق گذشته و سنوات طولانی که تولید و پخش می‌شود با همان روال سابق ادامه خواهد داشت.

وی افزود: تولید، نظارت و پخش برنامه "جمعه ایرانی" مانند گذشته ادامه دارد و نظارت نیز در داخل چرخه تولید تا پخش وجود دارد و مختص یک برنامه یا امروز نیست بلکه روال قدیمی است و اشکال‌های صدا، گوینده‌ها یا عیب و ایرادهای ادای کلمات که از دست تهیه‌کنندگان و سردبیران خارج بوده در بخش نظارت تصحیح می‌شود. همواره برنامه‌های غیرزنده با این وسواس روی آنتن می‌رود و هیچ اتفاق جدیدی در این‌باره رخ نداده است.

مجری رادیو ایران در پاسخ به این که پس منظور سعید توکل از اعمال نظارت‌های جدید در برنامه چه بوده است، تصریح کرد: خود او باید توضیح دهد. علاوه بر این مجموعه "جمعه ایرانی" را یک نفر تولید نمی‌کند بلکه یک تیم 30 تا 40 نفری در این موضوع دخیل هستند و توسط افراد متعددی نوشته و اجرا می‌شود. همچنین درباره سیاست‌های رادیو نیز هیچ تغییری برای تولید و پخش این اثر رخ نداده است.

شیخ‌محمدی در این باره که آیا "جمعه ایرانی" مثل گذشته هر جمعه از شبکه ایران با همان تهیه‌کننده سابق روی آنتن می‌رود؟ اظهار کرد: بله. روال به همین شکل خواهد بود مگر این که خود آقای توکل نخواهد به همکاری ادامه دهد در غیر این صورت هیچ تغییری در تولید، نظارت و پخش "جمعه ایرانی" رخ نداده است.