کشف نامه‌نگاری‌هایی از سلینجر با یک زن جوان از تورنتو، نشان دهنده روحیه جی. دی. سلینجر خالق «ناتور دشت» است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیویورک تایمز، این نامه‌های طولانی که توسط سلینجر جوان نوشته شده‌اند، نشان‌دهنده شخصیتی هستند که او در کتاب «ناتور دشت» از هولدن کلفیلد ارایه می‌دهد.

این نامه‌ها که در فاصله سال‌های 1941 تا 1943 نوشته شده‌اند، مجموع 9 نامه هستند که سلینجر 22 ساله در پاسخ‌های دختر جوانی به نام مارجوری شیرد که می‌خواست نویسنده بشود، نوشته است.

این نامه‌ها تا 6 سال پیش در یک جعبه کفش نگهداری می‌شدند و پس از اینکه این زن که حالا 95 ساله است، راهی خانه سالمندان شد، خانواده‌اش برای تامین هزینه‌های این مرکز، تصمیم به فروش این نامه‌ها گرفتند و آنها را در اختیار کتابخانه و موزه مورگان گذاشتند.

در این نامه‌ها با تجربیات سلینجر در حالی که داستان‌های هولدن یک بچه مدرسه‌ای را در تعطیلات کریسمس در مجله نیویورکر منتشر می‌کرد، مواجه می‌شویم.

اما در این نامه‌ها سلینجر به اندازه خود هولدن غیرقابل اعتماد و متغیر است و در حالی که در یکی از این نامه‌ها از دوستی اش با اونا اونیل می‌گوید، در نامه بعدی از شکسته شدن این رابطه می‌نویسد و گزارش‌هایی از تجربیاتش در جنگ را ارایه می‌کند، در حالی که در جایی دیگر جنگ را زیر  سئوال می‌برد.

سلینجر در این نامه‌ها به  سئوال‌های این دختر جوان برای نویسنده شدن پاسخ می‌دهد و او را راهنمایی می‌کند.

دختر برادر شرد می‌گوید این نامه‌ها برای عمه اش اهمیت زیادی داشت چون او هرگز موفق نشد تا به عنوان یک نویسنده مشغول کار شود و پس از ازدواج یک مسیر عادی را طی کرد.

سلینجر سال 2010 در سن 91 سالگی درگذشت.