نماینده سوریه در سازمان ملل متحد با اعلام اینکه دشمنان سوریه می دانند این کشور عراق سابق نیست گفت: اجرای منطقه پرواز ممنوع در سوریه محال است.

به گزارش خبرگزاری مهر، بشار الجعفری نماینده سوریه در سازمان ملل متحد در گفتگو با شبکه "NBN" درباره اتهام استفاده از سلاح شیمیایی به سوریه گفت: این اتهام بخشی از فشارها علیه دولت و ملت سوریه برای امتیازگیری از این کشور است.

وی با بیان این مطلب افزود: دشمنان می دانند سوریه عراق سابق نیست آنها از پرونده ای به پرونده دیگر منتقل می شوند و تلاش می کنند از طریق شورای امنیت، سناریوی عراق را در مورد سوریه اجرایی کنند اما دشمنان سوریه هرگز موفق به انجام این کار نخواهند شد.

از سوی دیگر، ایجاد منطقه پرواز ممنوع تنها از طریق موافقت شورای امنیت امکانپذیر است و اجرا شدن این موضوع جزء محالات است. بشار الجعفری در بخش دیگر سخنان خود گفت: طرح مسلح کردن مخالفان، برای فریبکاری است چرا که مخالفان هم اکنون مسلح هستند.

نماینده سوریه در سازمان ملل متحد تصریح کرد: 40 هزار فرد مسلح خارجی در حال حاضر در سوریه حضور دارند و گزارش های اروپایی نیز حاکی از آن است که 805 هزار فرد مسلح از کشورهای اروپایی در کنار افراد مسلح موسوم به "جبهه النصره" با دولت سوریه می جنگند.

جعفری خاطر نشان کرد: اروپایی ها و آمریکایی ها امید داشتند افراط گرایان برای کشتار مردم به سوریه خواهند رفت و در همان جا کشته می شوند اما مشکل زمانی به وجود آمد که برخی از این افراد مسلح به کشورشان بازگشتند و نگرانی ها درباره اینکه افراد مسلح می توانند فعالیت های خود را به کشورشان منتقل کنند آغاز شد.