رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعلام کرد: تاکنون حدود 40 هزار عنوان کتاب از ناشران خارجی مورد ارزیابی محتوایی قرار گرفته‌اند و در مجموع کمتر از 20 عنوان آنها دچار مشکل بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اسماعیلی رئیس بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از استقبال ناشران خارجی برای حضور در این نمایشگاه خبر داد و تاکید کرد: تاکنون حدود 40 هزار عنوان کتاب از ناشران خارجی، مورد ارزیابی محتوایی قرار گرفته‌اند که در مجموع کمتر از 20 عنوان آنها دچار مشکل بوده و بقیه کتاب‌ها مورد تایید قرار گرفته‌اند و در نمایشگاه عرضه خواهند شد.

وی گفت:‌تقریباً تمام پرسنل ناشران خارجی متقاضی حضور در نمایشگاه کتاب، ویزاهای خود را دریافت کرده‌اند. این هماهنگی‌ها از طریق سرکنسول‌گری و رایزنی‌های فرهنگی ایران در کشورهای مختلف صورت گرفته و برخلاف تحریم‌ها و فشارهای موجود، استقبال ناشران خارجی برای شرکت در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رضایت‌بخش بوده است.

رئیس بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با اشاره به برگزاری دو نمایشگاه کتاب در شارجه دوبی و عراق، همزمان با نمایشگاه کتاب تهران تاکید کرد: با وجود این تداخل، امسال شاهد حضور 40 درصدی ناشران عربی در بخش ناشران بین‌الملل خواهیم بود.

صدور رواديد براي شركت كنندگان خارجی نمايشگاه کتاب ادامه دارد

مدیر بخش روادید بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: بيش از 40 درصد از رواديد ناشران و ميهمانان خارجي این نمایشگاه صادر شده است و با توجه به درخواست عده‌ای از ميهمانان و ناشران خارجی مبنی بر حضور در ایران پس از افتتاح نمايشگاه، روند صدور رواديد تا روزهای پايانی نمايشگاه کتاب ادامه خواهد داشت.

ايوب دهقان‌كار افزود: مراحل تشريفات كنسولی برای صدور رواديد ناشران انجام شده و وزارت امور خارجه در نهایت، رواديد آنها را صادر می‌کند. متقاضيان نیز براي دريافت رواديد به سفارتخانه‌های ايران در كشور متبوع مراجعه خواهند کرد.

وی ادامه داد: بيش از 40 درصد از رواديد ناشران و ميهمانان خارجی این نمایشگاه صادر شده و بقیه رواديدها تا قبل از آغاز نمايشگاه آماده می‌شود. با توجه به درخواست عده‌ای از ميهمانان و ناشران خارجی مبنی بر حضور در ایران پس از افتتاح نمايشگاه، روند صدور رواديد تا روزهای پايانی نمايشگاه کتاب ادامه خواهد داشت.

مدیر بخش روادید بیست و ششمین نمایشگاه بین الملی کتاب تهران تاکید کرد: حدود 250 نفر از شخصيت‌های علمي، فرهنگی و مقامات رسمی كشورهای دنيا براي حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی كرده‌اند. آلمان، مصر، چين، تركيه، افغانستان، لبنان، كويت و بوسني از جمله كشورهای متقاضي صدور رواديد هستند.

مرکز فوریت های ستاد بحران نمایشگاه کتاب فعال شد

رییس ستاد بحران نمایشگاه کتاب، از آغاز فعالیت این ستاد با هدف تامین امنیت و رسیدگی آسان و فوری به مشکلات وشکایت بازدیدکنندگان از امور درمانی، بهداشتی، پست، اشیا گمشده و سایر بخش های نمایشگاه کتاب خبر داد.

عباس نبی‌زاده گفت: امسال مرکز فوریت‌های ستاد بحران نمایشگاه کتاب تهران، چندین بار با نمایندگان این ستاد از جمله اورژانس، هلال احمر، آتش نشانی، سازمان انتقال خون، شهرداری منطقه 7 تهران و پلیس مستقر در نمایشگاه جلسه داشته و در صورت لزوم، مشکلات احتمالی در کمترین زمان ممکن رفع خواهد شد.

رئیس ستاد بحران نمایشگاه کتاب تاکید کرد: مرکز فوریت‌های ستاد بحران نمایشگاه کتاب، در ضلع جنوبی [زیرزمین شبستان] مستقر است و مشکلات بازدیدکنندگان در ایام برپایی نمایشگاه کتاب ار طریق سامانه تلفنی 88496182 حل خواهد شد.

نبی زاده گفت: حذف نامه‌نگاری و تشریفات اداری برای مرتفع کردن مشکلات احتمالی غرفه داران و بخش های مختلف نمایشگاه، یکی دیگر از فعالیت های مرکز فوریت های ستاد بحران نمایشگاه کتاب است.

وزرای فرهنگ کشورهای آسیایی از نمایشگاه کتاب دیدن می‌کنند

جمعی از وزرای فرهنگ کشورهای آسیایی، برای نخستین بار از بیست و ششمین نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب تهران دیدن خواهند کرد. این ابتکار با هدف آشنایی مسئولان فرهنگی سایر کشورها با این نمایشگاه صورت می‌گیرد.

نشست وزرای فرهنگ کشورهای آسیایی برای دومین سال متوالی به همت سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود. دست‌اندرکاران برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز با فراهم آوردن زمینه بازدید وزرای فرهنگ کشورهای آسیایی از این نمایشگاه، ظرفیت‌های ایران در حوزه چاپ و نشر را به نمایش خواهند گذاشت.

افزایش متراژ بخش ناشران دانشگاهی درنمایشگاه کتاب

مسئول کمیته پشتیبانی و تدارکات بیست وششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از افزایش هزار متری بخش دانشگاهی خبر داد.

کاووس باریکانی در گفت و گو با ستاد خبری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با اعلام این خبر گفت: تاکنون حدود 25 درصد از ناشران غرفه‌های خود را تحویل گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: غرفه‌های بخش‌های چهارگانه نمایشگاه کتاب تهران آماده حضور ناشران است و آماده‌سازی برق، مخابرات و پست به پایان رسیده و اکنون مشغول رفع مشکلات احتمالی غرفه‌ها هستیم.

باریکانی با اشاره به تغییر مکان بخش‌های بین‌الملل و دانشگاهی در نمایشگاه بیست ششم  اظهار کرد: با توجه به افزایش هر ساله ناشران در نمایشگاه کتاب، تغییر مکان بخش‌های بین الملل و دانشگاهی فضای جدیدی را برای حضور این ناشران در نمایشگاه امسال فراهم کرده است.

مبادی ورودی محموله ناشران به مصلا اعلام شد

دست‌‌اندرکاران امور اجرایی بیست ‌و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، برای تسهیل انتقال کتاب ناشران به غرفه‌ها، مبادی ورودی بخش‌های چهارگانه نمایشگاه را تفکیک کردند. بر اساس مصوبه جلسه کارگروه معاونت اجرایی این نمایشگاه، درهای مصلا از ساعت 10 تا 20 به روی بازدیدکنندگان باز خواهد بود.

همچنین مقرر شد ناشران عمومی و دانشگاهی، محموله کتاب خود را به ترتیب از ورودی‌های یک، هفت و هشت وارد شبستان کنند. کتاب های ناشران دانشگاهی، الکترونیک و کودک و آموزشی نیز از ورودی  های 15 ، 20 و 17 وارد مصلا خواهد شد.

بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 11 تا 21 اردیبهشت ماه سال 92 در مصلای امام خمینی (ره) برپا خواهد شد.