رئیس اتحادیه تولید و صادرکنندگان صنایع دستی ایران گفت: صادرکنندگان صنایع دستی در قالب هیاتی چهار نفره به همراه برخی از اعضای اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع دستی ایران در نمایشگاه زیورآلات شانگهای چین شرکت می کنند.

منوچهر جنتی به خبرنگار مهر گفت: یکی از برنامه هایی که امسال پیگیری خواهیم کرد شرکت در نمایشگاههای بین المللی برای عرضه صنایع دستی است. به همین منظور زیورآلات مزین به سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی را در نمایشگاه زیورآلات شانگهای چین که ده روز دیگر برگزار می شود به نمایش می گذاریم.

وی ادامه داد: هزینه اجاره غرفه ها در این نمایشگاه بالاست به همین دلیل تنها چهار نفر بیشتر توانستند در این نمایشگاه حضور پیدا کنند اما سال گذشته در نمایشگاهی که در الجزایر برگزار شد، حدود 35 نفر شرکت کردند.

وی افزود: در یکی دو ماه آینده نیز هیاتی به ژاپن و اندونزی می فرستیم البته ژاپنی ها به دلیل آشنایی بیشتری که با صنایع دستی ایرانی دارند، مخاطبان بهتری هستند.

جنتی ادامه داد: هنوز در بحث بسته بندی صنایع دستی که در نمایشگاههای خارجی به مخاطبان عرضه می کنیم با مشکل جدی رو به رو هستیم در صورتی که بسته بندی مناسب یک محصول ارزش ویژه ای به آن می دهد و در بسیاری از اوقات بسته بندی باعث بالارفتن نرخ محصول نیز می شود.