همسر مصطفی عبدالهی که حدود یکسال است با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کند درباره وضعیت جسمانی این بازیگر تئاتر گفت: هر روز بر مشکلات جسمانی وی افزوده می‌شود و به همین‌دلیل هنوز پیوند مغز استخوان انجام نشده است.

ناهید روزبهانی درباره وضعیت جسمانی و پیوند مغز استخوان مصطفی عبدالهی بازیگر و کارگردان تئاتر به خبرنگار مهر گفت: متأسفانه هر روز مشکلی بر مشکلات فیزیکی عبدالهی افزوده می‌شود. چندی پیش یکی از مهره‌های کمر او با مشکل مواجه شد و مورد رادیوتراپی قرار گرفت. در حال حاضر هم دست عبدالهی با مشکل مواجه شده و باید رادیوتراپی شود و به همین خاطر پزشکان نمی‌توانند پیوند مغز استخوان را انجام دهند.

همسر مصطفی عبدالهی درباره وضعیت تأمین هزینه‌های درمان و وجود حمایت‌های مالی از سوی مدیران و مسئولان یادآور شد: سال گذشته مقداری حمایت مالی صورت گرفت ولی اینگونه حمایت‌ها کفاف هزینه‌های بالای درمان عبدالهی و تغذیه او را نمی‌دهد. این بیماری به شکلی نیست که سریعا درمان شود و این روند زمان‌بر است.

وی تأکید کرد: از 7 خردادماه سال گذشته تا به امروز مصطفی عبدالهی یا در بیمارستان بستری بوده و یا در خانه تحت مراقبت بوده است. هیچ حقوق ماهانه‌ای برای عبدالهی وجود ندارد و هر زمان که بتواند بازی یا کارگردانی کند درآمد خواهد داشت. من هم خانه‌دار هستم و مشکلات مالی برای درمان بیماری عبدالهی خیلی زیاد شده است.

روزبهانی با اشاره به اقدام رادیو برای جذب مصطفی عبدالهی از طریق طرح ساماندهی گفت: هنوز این کار هم به صورت کامل انجام نشده و بخشی از مراحل آن طی شده است. اگر این اتفاق بیفتد شاید بتوان بخشی از مشکلات را مرتفع کرد.

مصطفی عبدالهی از جمله هنرمندان تئاتر است که طی یکسال گذشته شرایط جسمانی مناسبی را به دلیل ابتلا به بیماری سرطان نداشته است و تأمین هزینه‌های بالای درمان نیز معضل و دغدغه بزرگ این هنرمند و هنرمندان دیگری است که به این بیماری مبتلا هستند.