مسئولان تیم‌های پتروشیمی و فولاد ماهان اعلام آمادگی کردند که در صورت صعود به مسابقات بسکتبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا میزبانی این رقابت‌ها را بر عهده بگیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، چهاردهمین دوره رقابت‌های بسکتبال قهرمانی باشگاه‎های آسیا که قرار است طی روزهای 21 تا 28 اردیبهشت‌ماه در دهوک عراق برگزار شود، حکم انتخابی بیست و چهارمین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا را دارد. بر این اساس تنها قهرمان مسابقات عراق سهمیه این رقابت‌ها را به دست خواهد آورد. 

پتروشیمی بندرامام و فولاد ماهان دو نماینده بسکتبال ایران در این دوره از مسابقات بسکتبال قهرمانی باشگاه‌های غرب آسیا هستند. مسئولان این دو تیم اعلام آمادگی کرده‌اند که در صورت قهرمانی در این مسابقات و کسب سهمیه رقابت‌های باشگاه‌های آسیا، می‌توانند مسئولیت برگزاری آن را بر عهده بگیرند.

البته این پیشنهاد در راستای اعلام آمادگی این دو تیم برای برگزاری مسابقات باشگاه‌های غرب آسیا مطرح شده است. چراکه وقوع حملات تروریستی و درگیری‎های مسلحانه اخیر در چند شهر عراق نگرانی‌هایی را بابت امنیت برگزاری مسابقات بسکتبال باشگاه‌های بسکتبال غرب آسیا در دهوک این کشور ایجاد کرده است.

محمود مشحون، رئیس فدراسیون بسکتبال در گفتگو با خبرنگار مهر در این رابطه توضیح داد و اظهارداشت: تا به امروز عراق از میزبانی مسابقات باشگاه‌های غرب آسیا انصراف نداده و هیچ مسئولی هم در ناامنی عراق را تائید نکرده است. با این حال نمایندگان ایران آمادگی خود را اعلام کرده‌اند که در صورت گرفته شدن امتیاز میزبانی از عراق، می‌توانند برگزار کننده مسابقات باشند.

وی تصریح کرد: مسئولان پتروشیمی پنجم اردیبهشت و مسئولان فولاد ماهان هفتم اردیبهشت آمادگی خود را در این زمینه اعلام کردند ضمن اینکه هر دو تیم اعلام کرده‌اند در صورت صعود به مسابقات باشگاه‌های آسیا می‌توانند مسئولیت برگزاری این رقابت‌ها را هم عهده دار شوند.

رئیس فدراسیون بسکتبال با تاکید بر اینکه پیشنهادهای دو تیم پتروشیمی و فولاد، اقتدار و انسجام باشگاهی ایران را نشان می‌دهد، گفت: البته هنوز پیشنهاد نمایندگان ایران را به دبیر کل وابا اعلام نکرده‌ایم چون همان طور که گفتم هیچ صحبتی در مورد انصراف عراق یا لغو امتیاز میزبانی این کشور مطرح نشده است اما در صورت لزوم این پیشنهادها را بازگو خواهیم کرد.