اراک -خبرگزاری مهر: معاون عمرانی استانداری مرکزی گفت: مجوز تأسیس 32 دهیاری در استان صادر شده که با بهره برداری از آن تعداد دهیاری های استان مرکزی به 674 دهیاری افزایش می یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هوشنگ بازوند ظهر روز دوشنبه در نشست دهیاران زن استان به مناسبت گرامیداشت ولادت حضرت زهرا و روز زن افزود: این 32 دهیاری ظرف مدت یک ماه آینده به بهره برداری می رسد.

وی دهیاران را به عنوان بازوان توانمند اجرایی دولت در عمران و آبادانی استان یاد و اعتبار امسال عمران روستاهای استان را 75 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: دهیاران باید کنترل و نظارت صحیح بر این اعتبارات داشته باشند.

بازوند در ادامه با اشاره به اینکه مقاوم سازی سالانه چهار هزار واحد مسکونی روستایی در دستور کار قرار دارد، مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی را از جمله برنامه های دهیاران مهم و اساسی خواند.

معاون عمرانی استانداری مرکزی نیز توجه به ایجاد اشتغال در روستاها را ضروری خواند و از دهیاران خواست تا به امر توجه ویژه شود چرا که موجب پایداری در روستاها می شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری با گرامیداشت ولادت حضرت زهرا(س) این هفته را فرصت مناسبی برای معرفی شأن و منزلت زن در جامعه دانست.

اشرف جواهری همچنین شایستگی های زنان را در حوزه های مدیریتی، فرهنگی و اجتماعی جامعه  ستود و اظهارداشت: هم اکنون 642 دهیاری فعال در استان وجود دارد که مدیریت 58 دهیاری را زنان بر عهده دارند.

گفتنی است در این مراسم در آستانه ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن از خدمات و تلاش های دهیاران زن استان قدردانی شد.