اراک - خبرگزاری مهر: معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی با تاکید بر نقش معلمان در خلق حماسه سیاسی گفت: معلمان باید با دوری از حاشیه سازی و داشتن هوشیاری و بصیرت، توطئه های دشمنان را خنثی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر٬ ابوالقاسم نصراللهی ظهر روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت هفته معلم که در پردیس شهید با هنر اراک، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته معلم گفت: معلمی شغل انبیا و اولیا خداست و توفیقی عظیم است که خداوند به انسان های خاص می دهد.

وی با بیان اینکه فضایی که این فرهنگیان در آن فعالیت می کنند بسیار حساس و ویژه است٬ خاطرنشان کرد: این فضا به واسطه اینکه آینده سازان و مدیران آینده جامعه در آن تربیت می شوند بسیار حساس است.

نصراللهی در ادامه اضافه کرد: مهمترین جلوه انسان معلمی است چرا که قرآن کریم ترسیمی زیبا از این شغل دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی گفت: حماسه سیاسی مقدم بر حماسه اقتصادی است و ملت ایران با حضور گسترده و میلیونی خود در انتخابات شعور سیاسی خود را به رخ دنیا می کشند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در سخنانی با اشاره به تاسیس دانشگاه فرهنگیان در استان مرکزی گفت: امسال به لطف خدا دانشگاه فرهنگیان در قالب دو پردیس شهید باهنر ویژه پسران و پردیس زینب کبری ویژه دختران شروع به کار کرد.

سیف الله کریم زاده گفت: شما دانشجویان ادامه دهنده راه شهیدان رجایی و با هنر هستید و باید با اقتدا به این بزرگوران مسیر تعلیم و تربیت آینده جامعه را ترسیم کنید.

گفتنی است در این مراسم که با حضور دکتر محبی نیا٬ رییس دانشگاه فرهنگیان و نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک برگزار شد٬ نمازخانه پردیس شهید باهنر افتتاح و نماز ظهر و عصر در آن اقامه شد.