یک کارشناس ایتالیایی با تاکید بر اینکه دولت جدید ایتالیا در برابر تکالیف بسیار دشواری قراردارد به اعتبار بد طبقه سیاسی در کشورش در بین مردم اشاره کرده و تصریح کرد که بحران دولتی در کشور ما تنها در نگاه اول حل شده به نظر می رسد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "آرام متیولی"، کارشناس ایتالیایی در گفتگو با روزنامه "تاگس انسایگر"، در پاسخ به این پرسش که آیا دولت جدید ایتالیا در گرفتن رای اعتماد از پارلمان اکثریت را به دست خواهد آورد گفت: چنین امری دشوار است، حزب چپ میانه دموکراتیک (PD)  کاملا از هم جدا شده است. نیروهای چپگرا در این حزب از دولت حمایت نمی کنند. بحران دولتی طولانی تنها در اولین نگاه حل شده به نظر می رسد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه راه حلی برای شرایط موجود در ایتالیا به دشواری قابل ارائه است در بخش دیگری از این گفتگو اظهار داشت که "انریکو لتا" یک سیاستمدار جوان و جدی است که در حزب چپ دموکراتیک به عنوان سیاستمداری با لحنی دموکرات مسیحی اعتبار دارد و این بدان مفهوم است که وی در جناح چپ سیاسی نیست. وی مناسبات فامیلی با یکی از هم حزبی های مهم برلوسکونی دارد.

این کارشناس ایتالیایی در ادامه خاطر نشان کرد که لتا یک وزنه سیاسی سنگین نبوده و تا به حال در خط مقدم سیاست ایتالیا کار نکرده است. این شرایط وی را برای حزب برلوسکونی گزینه ای قابل قبول تر می کند.

وی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به اینکه "آنجلینو آلفانو" از حزب برلوسکونی ،به عنوان وزیر کشور پست مهمی را در کابینه جدید در اختیار دارد گفت: به این ترتیب برلوسکونی در این ترکیب دولت، قدرتمند تر شد و برای وی در درجه اول این موضوع اهمیت دارد که زمان را به دست آورده تا از پیگردهای قانونی در رابطه با اتهاماتش خلاص شود. اینکه حزب برلوسکونی بار دیگر در دولت ایتالیا وارد شود تا دو ماه پیش به عنوان یک سناریوی وحشتناک در این کشور مطرح بود.

این کارشناس ایتالیایی در بخش دیگری از این مطلب با اشاره به اینکه با توجه به مسائل زیاد کشور ایتالیا، دولت جدید تکالیف بزرگی را بر دوش دارد گفت اینکه نخست وزیر جدید و کابینه اش بتوانند از پس این مشکلات بر آیند مشخص نیست. 

وی در بخش دیگری از این گفتگو به مسئله سیاستهای احتمالی نخست وزیر جدید ایتالیا در قبال اروپا پرداخته و گفت: تا به حال تنها این مسئله آشکار شده است که وی مخالف یورو نیست. اینکه آیا وی متحدی در اروپا پیدا خواهد کرد بستگی به مواضع وی دارد  و در این باره ما هنوز اطلاعات کمی از وی داریم.

متیولی درباره علت تیراندازی اخیر مقابل دفتر نخست وزیری ایتالیا نیز گفت: شرایط سیاسی ایتالیا مدتهاست که بحرانی است. مطمئنا احساسات سیاسی در بین اکثر مردم ایتالیا بسیار بد است. مسئله مهم تر این است که دولت تکالیف خود را با جدیت دنبال کرده تا بیش از این اعتماد و اعتبار مردمی خود را از دست ندهد. شرایط اقتصادی بسیاری از ایتالیایی ها بد است. این دولت آخرین شانس دولتی در ایتالیاست و مجبور است موفقیت داشته باشد و گرنه عواقب یک شکست بسیار بد است.