چهارمین همایش ملی ادبیات کودک و نوجوان صبح امروز در دانشگاه شیراز آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، چهارمین همایش ملی ادبیات کودک و نوجوان صبح امروز سه‌شنبه 10 اردیبهشت ماه و با حضور مدیر‌عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دانشگاه شیراز آغاز به کار کرد.

در مراسم افتتاحیه این همایش، مصطفی سعادت معاون پژوهشی دانشگاه شیراز، سعید حسام‌پور دبیر علمی همایش، صادق رضایی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مرتضی خسرو نژاد مدیر مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز و نورالدین زرین کلک به سخنرانی خواهند پرداخت.

همچنین در پنل‌های تخصصی روز نخست این همایش موضوع کتاب‌های تصویری، تصویرگری دینی و بومی، تحلیل محتوا و نقد ادبی در ادبیات کودکان و چند موضوع دیگر با محوریت تصویرگری کتاب کودک مورد بررسی قرار می‌گیرد و در ادامه نیز نورالدین زرین کلک اقدام به برپایی کارگاه‌ آموزشی تصویرگری می‌کند.

فردا و در ادامه برگزاری این همایش نیز مجموعه آثار مهکامه شعبانی مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد و پس از آن نیز موضوع آسیب‌شناسی کتاب‌های داستانی تصویری در دستور کار است.

در مراسم اختتامیه این همایش نیز عصر فردا، مراسم دانش‌آموختگی نخستین دوره کارشناسی ارشد ادبیات کودک ایران برگزار خواهد شد.

این در حالی است که عده‌ای از نویسندگان کودک و نوجوان روز گذشته اعلام داشتند به دلیل شرایط خاص میزبانی این همایش و به علت مشخص نبودن محل اسکان به شیراز سفر نخواهند کرد.

البته اعلام شد که مسئولان اجرایی این همایش به ارائه نام برخی از هتل‌های مورد اعتماد به میهمانان خود پرداخته‌اند تا شرکت‌کنندگان به دلخواه خود برای رزرو و پرداخت هزینه اسکان اقدام کنند و به همین دلیل برخی از این میهمانان تصمیم به انصراف از سفر به شیراز و شرکت در این همایش گرفته‌اند.