مدیر سازمان تیم‌های ملی بسکتبال با اشاره به درخواست کتبی این فدراسیون از دو باشگاه فینیکس سانز و رایس جهت همکاری برای حضور حامد حدادی و ارسلان کاظمی در تیم ملی ایران گفت: این دو بازیکن حداکثر تا یک ماه پیش از مسابقات جام ملت‌های آسیا به اردوی تیم ملی ملحق شوند در غیر این صورت از فهرست اردونشینان کنار گذاشته می‌شوند.

محمدرضا مشحون در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه  برای حضور در مسابقات قهرمانی جام ملت‌های آسیا باید قدرتمندترین ترکیب ممکن را در اختیار داشته باشیم، اظهارداشت: به همین منظور برای آغاز اردوی تیم ملی از حامد حدادی و ارسلان کاظمی هم که در آمریکا به سر می‌برند، دعوت کرده‌ایم. حتی با مدیران تیم‌های باشگاهی این دو بازیکن یعنی فینیکس سانز و رایس مکاتبه کرده‌ایم تا از همکاری آنها برای در اختیار گذاشتن حدادی و کاظمی به تیم ملی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: فدراسیون بسکتبال مکاتبات لازم را انجام داده است اما به واقع حدادی و کاظمی برای سفر به ایران و همراهی تیم ملی با مشکل مواجه هستند به همین دلیل اینکه بتوانیم این دو بازیکن را به هنگام حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در اختیار داشته باشیم، اصلا مشخص نیست.

مدیر سازمان تیم‌های ملی بسکتبال در مورد مشکلات موجود برای سفر حامد حدادی و ارسلان کاظمی به ایران توضیح بیشتری داد و یادآور شد: مربی تیم فینیکس سانز با جدا شدن حامد حدادی از ترکیب این تیم مخالفت کرده و این مشکل اصلی این بازیکن است. البته طبق قوانین فدراسیون جهانی بسکتبال، بازیکنان لژیونر می‌توانند در رویدادهایی که مورد تائید فیباست تیم ملی کشورشان را همراهی کنند با این وجود آمریکایی‌ها سخت گیری می‌کنند و اجازه خروج به حدادی نمی‌دهند.

مشحون تاکید کرد: ارسلان کاظمی هم تا حدی درگیر امتحانات دانشگاهی‌اش است. البته مشکل حادتر و بزرگتر این بازیکن مسئله سربازی است. کاظمی در صورتیکه به ایران سفر کند به او اجازه خروج از کشور برای بازگشت دوباره به آمریکا نمی‌دهند. در واقع مشکل ارسلان برای همراهی تیم ملی حادتر از حدادی است چون حامد به واسطه عنوان‌هایی که با تیم جوانان، امیدها و تیم ملی در آسیا کسب کرده از خدمت معاف است و مشکل سربازی ندارد اما در هر صورت تا به امروز وضعیت هیچ یک از این دو بازیکن مشخص نست. 

وی با ابراز امیدواری از حل شدن مشکل حدادی و کاظمی برای سفر به ایران گفت: اگر سازمان نظام وظیفه در این زمینه همکاری داشته باشد خروج ارسلان کاظمی از کشور با مشکل مواجه نمی‌شود که البته این هم باید جزو قوانین این سازمان باشد. در مورد حدادی هم باید رضایت سرمربی او جلب شود.

"با همه این اوصاف و اطلاعاتی که از وضعیت این دو بازیکن داشتید، بهتر نبود به تیم ملی دعوت نمی‌شدند"؟، مدیر سازمان تیم‌های ملی بسکتبال در پاسخ به این پرسش اظهارداشت: برای داشتن تیم ملی قوی که بتوانیم با آن قهرمان شویم باید از همه نیروهای خود استفاده کنیم. حدادی و کاظمی هم جزو نیروهای تاثیرگذار بسکتبال ایران هستند که به راحتی نمی‌توانیم از آنها چشم پوشی کنیم.

وی تصریح کرد: فدراسیون بسکتبال نامه خود را برای در اختیار داشتن این دو بازیکن به آمریکا ارسال کرده است و از این طرف هم رایزنی‌های لازم را انجام می‌دهد تا بتواند از حضور به موقع آنها برخوردار شود. در واقع تمام  تلاش خود را می‌کنیم که بتوانیم حدادی و کاظمی را در ترکیب تیم ملی داشته باشیم تا اگر به نتیجه نرسیدیم، عذر و بهانه‌ای نباشد.

مدیر سازمان تیم‌های ملی بسکتبال در پایان تاکید کرد: در اختیار داشنن حامد حدادی و ارسلان کاظمی اهمیت زیادی دارد اما به شرطی که این دو بازیکن به موقع به اردوی تیم ملی ملحق شوند در غیر این صورت و اگر دیر بیایند، حضورشان نمی‌تواند کمک حال باشد چون فرصتی برای هماهنگ شدن با سیستم‌های سرمربی و دیگر بازیکنان را ندارند. تا یک ماه مانده به اعزام تیم ملی به فیلیپین هر کاری لازم باشد برای این دو بازیکن و در اختیار داشتن‌شان انجام می‌دهیم اما اگر در این فاصله شرایط سفر آنها به ایران مهیا نشود و بخواهند دیرتر به اردو ملحق شوند، خط خواهند خورد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات بسکتبال قهرمانی جام ملت‌های مردان آسیا 10 تا 20 مردادماه در فیلیپین برگزار می‌شود. قهرمان این رقابت‌ها صاحب سهمیه پیکارهای جهانی 2014 می‌شود. تیم ملی بسکتبال ایران در دوره پیشین رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا با شکست برابر اردن از صعود به مرحله نیمه نهایی بازماند و در حالیکه به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در مسابقات شرکت کرده بود، به عنوان پنجمی بسنده کرد.