کیش - خبرگزاری مهر: رشته ورزشي پرهيجان و مفرح راگبي در جزيره زيباي كيش راه اندازي مي شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاونت ورزش و آموزش شركت سرمايه گذاري و توسعه كيش  با صدور اطلاعيه اي به منظور راه اندازي ورزش مفرح  راگبي  از ورزشكاران و مربيان اين رشته دعوت به همكاري  كرده است.

بر اساس اين اطلاعيه علاقمندان مي توانند تا 20ارديبهشت به معاونت  ورزش و آموزش  مراجعه كنند يا با شماره تلفن هاي 4423696 و 4423694 تماس گيرند.

در جزيره كيش، ساخت و  تجهيز 185 هزار متر مربع فضاي ورزشي روباز و 15 هزار متر مربع فضاي سرپوشيده، امكان استفاده از انواع رشته هاي ورزشي را براي ساكنان و گردشگران فراهم كرده است.

سرانه فضاي ورزشي در جزيره كيش هشت متر مربع است كه يك متر مربع بيشتر از استاندارد بين المللي است.

اسکواش بازان كيش در اردوی آمادگی مسابقات تانجینگ چین

چهار تن از اسكواش بازان كيش به  اردوي آمادگي تيم ملي  اسكواش كشورمان دعوت شدند.

بنا بر اعلام معاونت ورزش و آموزش شرکت سرمایه گذاری و توسعه  کیش، فهرست نهایی بازیکنان انتخابی تیم ملی اسکواش دختران و پسران در رده سنی 14 تا 17 سال برای حضور در اردوی آمادگی تیم  ملی اعزامی به مسابقات  آسیایی تیانجینگ چین مشخص شد.

در بخش پسران علیرضا شاملی، امیر حسین جمالزاده و سجاد زارعیان از کیش به همراه فرزان حبیب پور و محمد خانی و در بخش دختران  فرشته اقتداری از کیش به همراه سوگل نمودی , غزال شرف پور , رضوان نقیبی و ساجده کریمی  برای حضور در این اردو انتخاب شدند.

این افراد در اردوهای آمادگی  تحت نظر کمیته تیم های ملی و مربیان کار آزموده  تمرین خواهند کرد و در نهایت سه نفر از بهترین نفرات در گروه پسران و سه نفر در گروه دختران به مسابقات آسیایی چین اعزام می شوند.

نصب پرچم 200متر مربعي ايران در كيش

يكي از وسيع ترين پرچم هاي سه رنگ جمهوري اسلامي ايران در حاشيه  غربي جزيره زيباي كيش نصب شد.

به منظور تلاًلو نشان مقدس جمهوري اسلامي ايران در جزيره كيش، پرچم سه رنگ كشور در ارتفاع 60 متري سواحل غربي اين منطقه در خليج فارس به اهتزاز درآمد.

براساس اين گزارش با توجه به ارتفاع بلند ميله عظيم اين پرچم و وسعت زياد پارچه پرچم امكان ديدن آن از فاصله چندكيلومتري و در مسير خطوط كشتيراني بين المللي و همچنين مسير هوايي كيش وجود دارد.

پرچم بزرگ جمهوري اسلامي ايران پيش از نوروز و در استقبال از مسافران نوروزي كيش نصب شده و جهت ايجاد فونداسيون اين سازه عظيم و نصب دكل شصت متري آن، در اين محدوده بادخيز جزيره كيش ، از تكنيك هاي ويژه مهندسي بهره برده شده است.

پيش از اين نيز پرچم سه رنگ كشور به مساحت 120 متر مربع و با استفاده از دكل سي متري در ساحل پارك كشتي يوناني نصب شده و در حال حاضر در حال بهره برداري است.

جزيره زيباي توريستي كيش به مساحت 92 كيلومتر مربع در فاصله 18 كيلومتري از سواحل استان هرمزگان قرار دارد و سالانه قريب به يك ميليون و پانصد هزار نفر آز اين جزيره بازديد مي كنند . اين منطقه با حدود سي هزار نفر جمعيت طي سال هاي اخير به لحاظ توسعه عمراني و جذب سرمايه گذاري از مناطق شاخص بوده است.