گرگان - خبرگزاری مهر،: دبیر اجرایی طرح سنجش سلامت جسماني و آمادگي تحصيلي نوآموزان بدو ورود دبستان گلستان با اشاره به اجرای این طرح از خرداد ماه در پايگاه هاي تشخيصي سراسر استان گفت: 20 پایگاه در این طرح فعال می شوند.

عباس خانعلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: اين طرح شامل نوآموزان نيمه دوم 85 و نيمه اول 86 و جاماندگان از طرح سنجش سال گذشته است كه با دريافت معرفي نامه از آموزشگاه و مراجعه به پایگاه سنجش می توانند نسبت به تکمیل شناسنامه سلامت اقدام کنند.

وی اظهار داشت: این طرح باهمکاری وزارت بهداشت ودرمان وآموزش پزشکی اجرا خواهد شد و برای اجرای طرح 20 پایگاه در سطح استان فعال خواهند بود.
 
وی عنوان کرد: ارزیابی اولیه کلیه نوآموزان از لحاظ بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی، بهداشتی و پزشکی در پایگاهها صورت خواهد گرفت و نوآموزانی که مشکوک به مشکل شناخته شوند در پایگاههای تخصصی مورد ارزیابی قرار می گیرند.
 
خانعلی اظهار داشت: هزینه ارزیابی اولیه کلیه نوآموزان 80 هزار ریال است ولی در مرحله تخصصی هزینه ای دریافت نمی شود، همچنین 5 الی 10 درصد دانش آموزان بی بضاعت و کم بضاعت بصورت رایگان و نیم بهاء مورد ارزیابی قرار می گیرند.
 
وی در پایان از والدین درخواست نمود نوآموزان با آمادگی کامل روحی وجسمی در طرح شرکت نمایند ونگران نتایج طرح نباشند.