رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران گفت: به نظر می‌آید نمایشگاه امسال کتاب تهران با اُفت 20 تا 30 درصدی بازدیدکننده همراه بوده و به همین میزان هم فروش آن کم شده است.

نادر قدیانی، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در گفتگو با خبرنگار مهر و در پاسخ به این سئوال که آیا برآوردی از میزان فروش ناشران در نمایشگاه بیست و ششم دارد، گفت: ما نباید فقط به پول فکر کنیم و همین که ملت از نمایشگاه بازدید می‌کنند، ما به اهداف خودمان می‌رسیم و ان‌شاءالله کمی فروش در روزهای آینده جبران می‌شود.

وی در عین حال تاکید کرد: به نظر می‌آید نمایشگاه امسال با اُفت 20 تا 30 درصدی بازدیدکننده همراه بوده و به همین میزان هم فروش آن کم شده است. شاید دلیل این مسئله آن است که امسال امتحانات دانش‌آموزان را به خاطر انتخابات ریاست جمهوری عقب کشیدند و لذا دانش آموزان الان در خانه مشغول مطالعه برای امتحان هستند. شاید هم یک دلیلش این باشد که بخش بین‌الملل را از مصلی برده‌اند بیرون و شاید هم دلیل دیگرش مسائل اقتصادی مردم باشد. از طرفی ممکن است تبلیغات کم نمایشگاه کتاب در صدا و سیما باشد.

مدیر انتشارات قدیانی درباره میزان فروش موسسه انتشاراتی متبوعش نیز گفت: من هیچ وقت به فروش فکر نکرده‌ام و به نمایشگاه به عنوان محلی که بیایم در آن خودم را به مردم عرضه کنم، نگاه می‌کنم. تا الان به هدفم رسیده‌ام و این راه را هم ادامه خواهم داد.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران درباره ارزیابی خود از اقدام وزارت ارشاد در صدور اجازه حضور به حدود 40 ناشری که پیش‌تر از حضور در این نمایشگاه محروم شده بودند، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران همواره با رأفت با این قبیل مسائل برخورد کرده و این اقدام هم بسیار خوب بود. این ناشران هم از قشر فرهنگی هستند و ان‌شاءالله دیگر این مسائل را تکرار نمی‌کنند.