رودسر – خبرگزاری مهر: مدیر عامل اتحادیه چایکاران شمال کشور از خرید 270 تن برگ سبز چای از چایکاران گیلان و مازندران خبر داد.

مصطفی نصرالهی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این مقدار برگ سبز چای از اول تا نهم اردیبهشت ماه امسال از چایکاران استان های شمالی کشور خریداری شده است.

وی همچنین تعیین نرخ برگ سبز چای درجه یک با قیمت 900 تومان و درجه دو با قیمت 500 تومان را فاقد توجیه اقتصادی برای چایکاران ذکر کرد و از استاندار گیلان خواست از همه ظرفیت ها برای افزایش قیمت برگ سبز چای بهره گرفته تا چایکاران با رغبت بیشتر و انگیزه مضاعف وارد باغات چای خود شوند.

مدیرعامل اتحادیه چایکاران شمال کشور گفت: در استان های گیلان و مازندران 32 هزار هکتار باغ چای وجود دارد که بیش از 60 هزار خانوار در این دو استان شمالی کشور از راه تولید چای امرار معاش می کنند.

وی با تصریح اینکه چای یکی از محصولات مهم کشاورزی است، افزود: این کالا از سوی اکثریت مردم جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نصر الهی اظهارداشت: کشت و صنعت چای به دلیل کارکردهای اقتصادی و اجتماعی در مناطق چای خیز همچنین از حیث شاخص های کلان اقتصاد کشور حائز اهمیت است.

وی یادآورشد: استان های گیلان و مازندران با داشتن آب و هوایی معتدل و زمین های حاصلخیز و خاکی غنی و توانایی تولید محصولات کشاورزی با کیفیت بالا از ویژگی های منحصر به فردی در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی وابسته به این بخش برخوردار بوده و همینطور مناسب ترین شرایط را نیز برای کشت چای در کشور دارند.