سرمربی پاکستانی تیم‌های ملی کریکت ایران و مدرس صاحبنام این رشته با اشاره به استعدادهای این رشته در ایران گفت: ایران دارای پتانسیل و استعدادهای خوبی در کریکت است اما آنها نیاز مبرم به امکانات و زمین استاندارد دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون انجمن‌های ورزشی، "محمود رشیددار" خاطر نشان کرد: من از سال 2010 در نقاط مختلف ایران به معرفی کریکت پرداخته ام. در ابتدا متوجه شدم که این ورزش تنها در خطه سیستان و بلوچستان فعال است اما بقیه نقاط ایران با کریکت نا آشنا بودند. پس از سفر به دیگر مناطق ایران فهمیدم که دیگر استان‌ها مثل گلستان هم به این ورزش علاقه وافری دارند. طوری که چند بازیکن گرگانی به تیم ملی دعوت شدند و نشان دادند که پتانسیل بالایی در تیم ملی دارند.

رشیددار افزود: تاکید من بر وجود استعداد در کریکت ایران یک ادعای احساسی نیست. اگر بخواهم مثال بزنم، می‌توانم به رقابتهای زیر 16 سال آسیا در سال 2010 اشاره کنم که تیم ایران به فینال رسید در حالی‌ که پیش‌تر در رده هجدهم این قاره قرار داشت.

وی با تاکید براینکه احداث زمین‌های استاندارد حداقل در شهرهای بزرگ، یک نیاز جدی است گفت: صرف برگزاری کلاس‌های آموزشی و بازیکن‌سازی نمی‌تواند باعث اعتلای کریکت شود. بدون امکانات و زمین مناسب نمی‌توانیم در سطوح بین‌المللی نتیجه بگیریم و کریکت را متحول کنیم. من به شما قول می‌دهم که اگر در شهرهای بزرگ، زمین کریکت ساخته شود جوانان ایرانی در عرصه آسیا و مسابقات مهم بین‌المللی به خوبی خودنمایی خواهند کرد.

سرمربی تیم ملی افزود: در برخی از مناطق، جوانانی کشف کردم که جثه بدنی بالا و ضریب هوشی مناسبی دارند و مشتاق یادگیری هستند. این خود یک فاکتور مهم است که در کمتر کشوری می‌توان یافت، ولی همه آنها نیاز به امکانات دارند. بانوان ایرانی نیز هوشمند هستند و سال گذشته با تلاش خانم‌ها "منیر حبیبی" و "مژده باوندپور"، تیم بانوان ایران در تایلند توانست برنده سه بازی شود که این خود یک پوئن بزرگ به شمار می‌رود.