دیدار وزیر خارجه یونان با نخست وزیر جمهوری آذربایجان و امضای یک توافقنامه حمایت ازسرمایه گذاری بین آذربایجان و هلند از جمله مهمترین تحولات جمهوری آذربایجان به شمار می روند.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری "آذر نیوز" جمهوری آذربایجان مبادرت به انتشار مقاله آقای "پاک آیین" سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو کرد که به مناسبت سفر "رامیز مهدی اف" رئیس دفتر رئیس جمهور آذربایجان نوشته شده است. در این روزنامه به نقل از ایشان نوشته شده است این سفر بیانگر اهمیت روابط استراتژیک ایران و جمهوری آذربایجان است.

در خبری دیگر رسانه های این جمهوری از دیدار وزیر خارجه یونان با نخست وزیر جمهوری آذربایجان "ارتور رشیدزاده" خبر دادند و نوشتند که در این دیدار طرفین راه های توسعه همکاری را بررسی کرده اند و "دیمیتریس آواماپولوس" وزیر خارجه یونان بر نقش جمهوری آذربایجان در تامین امنیت انرژی اروپا تاکید کرده است.

همچنین رسانه های این جمهوری از امضای یک توافقنامه حمایت ازسرمایه گذاری بین آذربایجان و هلند خبر دادند. بنابر این گزارش حجم مبادلات تجاری دو کشور در سال گذشته 300 هزار یورو بوده است که نسبت به سال 2011 دو برابر شده است.

در خبری دیگر رسانه "پانورمای" ارمنستان از درخواست برخی سازمان های بین اللمللی مثل سازمان خبرنگاران بدون مرز به سازمان ملل متحد خبر داد که این گروه ها از سازمان ملل خواسته اند تا از دولت جمهوری آذربایجان بخواهد تا در برابر محدود شدن آزادی بیان در این کشور پاسخگو باشد.

در خبری دیگر رسانه های نظامی اکراین اعلام کرده اند که پروژه ساخت موشک های تاکتیکی چندمنظوره به اتمام رسیده است و این کشور در حال رایزنی با برخی کشورها برای جلب مشارکت آنها در این پروژه است . از جمله کشورهایی که برای شرکت در این پروژه ابراز علاقمندی کرده اند جمهوری آذربایجان و الجزایر هستند.