خبرهای ارسالی از میانمار حکایت از ادامه خشونت های بوداییان این کشور علیه مسلمانان و به آتش کشیده شدن مساجد از سوی این افراد دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، بنا بر اعلام پلیس محلی میانمار، در ایالت "راخین" بوداییان به یک مسجد و مرکز تجاری حمله کردند. آنان با استفاده از سنگ به تخریب و آسیب رساندن به این دو مکان پرداختند.

پلیس میانمار اعلام کرد شب گذشته (30 آوریل) و پس از حمله بوداییان به خانه های مسلمانان و به آتش کشیده شدن این خانه ها حداقل 10 نفر زخمی شدند. برخی از گزارش ها حکایت از شهادت یک مسلمان در حوادث روز گذشته دارند.

گفته می شود که تا صبح روز پس از حادثه هنوز برخی از خانه ها در حال سوختن بود. پلیس میانمار اعلام کرد صدها نفر از بوداییان در این حملات حضور داشتند. این موضوع به مشکل بسیار پیچیده ای برای حکومت سین تین تبدیل شده است.

گروه های حقوق بشری اخیرا رئیس جمهور این کشور را به بی مسئولیتی در این زمینه متهم کرده اند. هفته گذشته نیز سازمان دیده بان حقوق بشر گزارشی را در زمینه عدم رعایت حقوق بشر در منطقه راخین منتشر کرد. این گزارش مقامات مسئول و بوداییان و سیاستمداران را به نقض حقوق بشر علیه اقلیت مسلمان متهم می کرد.

این تجاوزات در حالی صورت می گیرد که "آنگ سان سوچی"  برنده جایزه صلح نوبل، در قبال کشتار مسلمانان در کشورش سکوت اختیار کرده است.