دامغان- خبرگزاري مهر: يك كارشناس علوم اجتماعی و مذهبی با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) در برابر سرنوشت، فکر و عقیده امت خود را مسئول می دانست، گفت: این بانوی بزرگوار در مقابل انحرافات جامعه‌ احساس مسئولیت می‌کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محسن اويسي عصر چهارشنبه در آئين ميلاد كوثر در جمع بالف بر 200 نفر از بانوان دامغانی در مسجد اعظم صاحب الزمان (عج) اين شهر به نقش و جايگاه بانوي دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) پرداخت و اظهار داشت: خداوند در چنين روزي زيباترين خلقت خود را در قالب دختر به پيامبر نبي مكرم اسلام و در قالب همسر به حضرت علي(ع) هديه داد و اين هديه بسيار ارزشمند و مبارك از خيرات و بركات فراوانی برای امت اسلام برخوردار بوده و هست.

وي با بیان اینکه زندگي ساده حضرت فاطمه زهرا (س) يك الگوي بسيار خوب و زيبا براي زنان ما بود كه بايد بكوشند راه، سيره و روش آن حضرت را در زندگاني خود در سرلوحه كار قرار دهند، افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) تمام ثروت و زندگي خود را وقف اسلام کرد و از اين طريق بهترين و ساده ترين زندگي را براي خود تشكيل داد.

این كارشناس علوم اجتماعی و مذهبی افزود: هم اكنون بيش از يكصد ميليون نفر در جهان اسلام سيد وجود دارند و وجود این سادات در جهان اسلام به بركت قرآن است كه نمونه آن را مي توان به نزول سوره كوثر و به شأن و شخصيت حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد.

اويسي به آسيب شناسي در سبك زندگي و ازدواج پرداخت و اظهار داشت: عمل نكردن به سيره و سنت پيامبر (ص) و حضرت فاطمه زهرا (س) در زندگي موجب به وجود آمدن مشكلات فراوان مي شود.

وي گفت: اميدواريم همه ما به ويژه بانوان درس هاي خوبي از زندگي پربركت حضرت فاطمه زهرا (س) بگيريم و آن را به عنوان يك حركتي با ارزش در زندگاني خود قرار داده و به آن عمل كنيم.

اجراي مولودي خواني، اهداي جوائز به برندگان مسابقات پيامكي و تجليل افرادي كه نام پر بركت فاطمه داشته اند از ديگر برنامه هاي آئين جشن ميلاد كوثر در دامغان بود.

اين آئين جشن از سوي واحد خواهران هئيت متوسلين به چهارده معصوم شهرستان دامغان برگزار شد.