سفیر روسیه در لبنان با اشاره به جنجال غربی ها درباره موضوع سلاح شیمیایی در سوریه آن را بهانه ای برای دخالت در این کشور دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الاخباریه، الکساندر زاسبکین سفیر روسیه در لبنان گفت: دخالت آمریکا در سوریه از طریق شورای امنیت با توجه به وتوی روسیه و چین امکان پذیر نیست و دخالت خارج از شورای امنیت نیز تبعات زیادی برای آمریکایی ها به دنبال دارد.

وی افزود: همه جنجالهایی که درباره موضوع سلاح شیمیایی در سوریه به راه افتاده است بهانه ای برای دخالت در این کشور مشابه آنچه درباره عراق انجام شد، است. شواهد قوی در اینباره وجود ندارد و فقط در حد اتهام زنی است که روسیه مخالف آن است.

زاسکبین ضمن درخواست از گروههای درگیر در سوریه برای توقف خشونتها گفت: جامعه بین الملل باید در راستای کمک به ملت سوریه برای حل بحران این کشور حرکت کند و در امور داخلی سوریه دخالت نکند.

سفیر روسیه در لبنان اعلام کرد: ادامه کمکهای مالی و تسلیحاتی به تروریستها راهکارهای سیاسی را با بن بست روبرو می کند.

از سوی دیگر زاسکبین در گفتگو با روزنامه الاخبار لبنان گفت: روسیه فقط نظام سوریه را قانونی می داند و اشتباه بزرگ غرب غیرقانونی خواندن نظام سوریه بود.

وی افزود: تروریستها از سراسر دنیا برای جنگ به سوریه می روند و ادعای غربی ها درباره اینکه حمایت از گروههای مسلح حمایت از ترویسم است حرف منطقی نیست.

وی افزود: روسیه دخالت خارجی علیه سوریه و هر کشور عربی دیگری را نمی پذیرد.