مشهد – خبرگزاري مهر: معاون رئيس جمهور گفت: ظرفيت هاي گردشگري زيارت بايد معطوف پايتخت معنوي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شريف ملك زاده، بعدازظهر چهارشنبه در نخستين همايش بين المللي گردشگري زيارت در مشهد در جمع خبرنگاران اظهار كرد: ظرفيت هاي گردشگري زيارت بايد معطوف پايتخت معنوي شود چرا كه با اين اقدام گردشگري در ايران متحول شده و ظرف مدتي كوتاه زائران بسياري وارد مشهد و ساير شهرهاي زيارتي خواهند شد.

وي با تاكيد بر اينكه اگر فرصت و امكاني وجود داشت تمام بودجه ميراث فرهنگي را به مشهد مي دادم، افزود: جايگاه مشهد مقدس، جهاني بوده و نه تنها ملي بلكه بين المللي است بنابراين نيازمند تزريق بودجه بيشتري است.

وي سپس در خصوص اينكه حكم خود را از امام زمان و امام رضا (ع) دارم، افزود: بارها گفته ام كه بنده وام دار شخص خاصي نيستم و درست است كه رئيس جمهور اين سمت را ابلاغ كرده اند اما حكم خود را از امام زمان و امام رضا (ع) دارم.

وي با اشاره به تغيير ساعات كاري اصناف در مشهد عنوان كرد: گردشگري زيارت در مشهد بايد شبانه روزي شود و در اين راستا بنده از جناب استاندار مي خواهم که به عنوان مصوبه‌ای ساعات كاري اصناف را در طول شبانه‌روز به آنها ابلاغ كنند.

معاون رئيس جمهور تاكيد كرد: نبايد اصناف در ساعت 11 شب تعطيل شوند چرا كه مشهد شهري بين المللي است و در اين زمينه اصناف بايد دخالت داشته باشند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سپس از راه‌اندازی موزه بزرگان دین  خبر داد و افزود: هفته آینده این موزه افتتاح مي شود.

وي تصريح كرد: در اين موزه مجموعه‌ای از رفتار، گفتار و عملکرد مراجع و آیات عظام کشور كه مورد علاقه پژوهشگران و طلاب است قرار دارد.