تبریز – خبرگزاری مهر: مدیر کل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی دوچرخه سواری و فوتبال را دو رشته افتخار آفرین برای ورزش استان دانست و گفت: برگزاری تور دوچرخه سواری بین المللی ایران (آذربایجان) تکلیفی ملی و منطقه ای است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی اسماعیلی عصر روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی مدیران کل دستگاههای اجرایی در برگزاری بیست و هشتمین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی ایران (آذربایجان) گفت: تلاشهای حوزه ورزش و اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی و دستگاه های اجرایی در برگزاری تور دوچرخه سواری ستودنی است و باید برای ارتقاء جایگاه تور  همه نهادها اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی تصریح کرد: تور دوچرخه سواری ایران (آذربایجان) بعد از بیست و هشت سال به جایگاهی رسیده که بیش از 45 تیم اروپایی و اسیایی برای حضور در تور اعلام آمادگی کرده اند و این توانمندی ستاد برگزاری در جذب تیمهای خارجی و توانمندی ها و پتانسیل های ورزش آذربایجان شرقی را نشان می دهد.

وی آذربایجان شرقی را یکی از قطب های مهم فوتبال در کشور دانست و افزود: حضور سه تیم از تبریز در لیگ برتر فوتبال نشان از ظرفیت های بسیار بالای ورزش استان است و دوچرخه سواری نیز در حال حاضر همانند فوتبال برای استان و حتی کشور در آسیا افتخار آفرین بوده و هست.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: برگزاری تور دوچرخه سواری ایران (آذربایجان) در سطح 2-2 جهانی و با جایزه 50 هزار یورویی نیاز به همت جمعی دارد و باید برای برگزاری هرچه بهتر آن تلاش كرد.

در جلسه هماهنگی مدیران کل دستگاه های اجرایی در برگزاری بیست و هشتمین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی ایران (آذربایجان) مدیران کل صدا و سیما ، راه و شهرسازی ، وزارت امور خارجه ، جمعیت هلال احمر ، فرودگاه تبریز ، گمرکات، هواشناسی ، منابع طبیعی، فرمانداران شهرستانهای تبریز ، مراغه ، جلفا ، مدیرعامل منطقه آزاد تجاری ارس ، فرماندهی نیروی انتظامی و سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز حضور داشتند .

بیست و هشتمین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی ایران (آذربایجان) یکم تا ششم خرداد 92 به مسافت 892 کیلومتر در شش مرحله از تبریز با شعار "پاک پیروز شو" آغاز و در مسیر شهرهای مراغه ، ارومیه ، خوی و جلفا و داخل شهر تبریز برگزار خواهد شد.